ג'וזף שטיגליץ': "התוכנית של גייתנר פגומה ביותר, זה שוד של אזרחי ארה"ב"

גלובס tv שטיגליץ', בעל פרס נובל לכלכלה: "אני לא חושב שהתוכנית תעבוד משום שרבים יכעסו על כך שהפסדי הבנקים מועמסים על הכתפיים של משלמי המיסים"

ג'וזף שטיגליץ', שזכה בפרס נובל לכלכלה, הגיב היום (ג') לתוכניות החילוץ של שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, כשהוא טוען כי היא שודדת את משלם המיסים האמריקני וחושפת אותם לסכנה גדולה מדי.

נזכירי כי אתמול פורסמו פרטי תוכנית האוצר האמריקני על רכישה בהיקף של כטריליון דולר של נכסים בעייתיים המעוותים את מאזניהם של הבנקים. התוכנית זכתה לשיתוף פעולה מצדן של הקרנות הגדולות, פימקו ובלאקרוק.

שטיגליץ' אמר כי "התוכנית של גייתנר פגומה ביותר", במהלך כנס בחסות קרדיט סוויס שנערך בהונג קונג. הכוונה למחוק 1 טריליון דולר בנכסים רעילים מתוך המאזנים של הבנקים, מציעה "תמריצים מסולפים ומעוותים", אמר הכלכלן.

ממשלת ארה"ב בעצם משתמשת בכספיו של משלם המיסים, כערבות לירידת ערך פוטנציאלית של אותם נכסים, בעוד שהפוטנציאל עליית ערך הנכסים מוענק למשקיעים פרטיים.

"אם לומר את האמת, מדובר בלא פחות משוד של אזרחי ארה"ב". "אני לא חושב שהתוכנית תעבוד משום שרבים יכעסו על כך שהפסדי הבנקים מועמסים על הכתפיים של משלמי המיסים".