הקונסולה הרביעית בדרך: השחקנית החדשה Zeebo רוצה למכור לשווקים המתעוררים

קונסולת המשחק החדשה לא צפויה להוות תחרות עבור הקונסולות הקיימות והמבוססות בשוק, יצרניות המשחקים כבר הודיעו כי ישתפו פעולה עם הקונסולה החדשה

לשוק קונסולות המשחקים עומדת להצטרף שחקנית חדשה. חברה בשם Zeebo, הודיעה אתמול (ב') בכנס הגיימינג GDC בסן-פרנסיסקו כי תוציא קונסולת משחק חדשה, המיועדת לשיווק בארצות מתפתחות. חברת התקשורת האמריקנית קוואלקום, עומדת מאחורי Zeebo ומממנת את פעילות החברה הצעירה. במוצריה היא רואה מקפצה להרחבת השוק עבור הטכנולוגיה האלחוטית שלה, בייחוד עבור שבבים המותקנים כיום בטלפונים סלולריים אך עתידים לשמש גם במחשבי כף-יד ובמחשבי Netbook. קוואלקום לא חשפה את היקף ההשקעה.

קונסולת המשחק החדשה לא צפויה להוות תחרות עבור הקונסולות הקיימות והמבוססות בשוק, ה-Wii של נינטנדו, הפלייסטיישן 3 של סוני וה-Xbox של מיקרוסופט. פלח השוק אליו מכוונת Zeebo הוא בשווקים המתעוררים, בעיקר בברזיל, רוסיה, הודו ובסין, שם משקי הבית במעמד הבינוני, שצפוי למנות כ-800 מיליון אנשים בעוד כעשור, עדיין לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש את קונסולות המשחק הוותיקות יותר.

מנכ"ל Zeebo, ג'ון ריצו, אמר בכנס כי הקונסולות המיועדות לשווקים הללו צריכות להיות "רלבנטיות תרבותית" לארצות בהן הן משווקות וכי על הממשק שלהן להיות נגיש גם בשפה המקומית. ריצו ציין כי משחקים שזכו לפופולריות בארה"ב דוגמת Grand Theft Auto, לא בהכרח יהיו פופולריים בארצות עבורן מיועדת הקונסולה החדשה.

כדי להתמודד עם בעיית הפיראטיות בשוק משחקי הווידיאו, הנפוצה בארצות מתפתחות, התקינו מתכנני הקונסולה החדשה במכשיר שבב אלחוטי של קוואלקום, כך שהמשחקים המיועדים לפעול עליו לא ישווקו באמצעות דיסק או מדיה קשיחה אחרת אלא באמצעות רשת אלחוטית דרכה יוכלו בעלי הקונסולה להוריד בתשלום משחקים שיאוחסנו על זיכרון הפלאש של המכשיר, ששטח האחסון בו מתוכנן להכיל עד 50 משחקים.

הקונסולה החדשה תשווק תחילה בברזיל ומחירה עתיד להיות 199 דולר, אם כי הוא צפוי לרדת ל-150 דולר. קטלוג המשחקים הזמין להורדה עבור המכשיר יכלול בעיקר כותרים ותיקים דוגמת Quake וכותרים פופלריים במיוחד דוגמת Need For Speed. יצרניות המשחקים שכבר הודיעו כי ישתפו פעולה עם הקונסולה החדשה הן Electronic Arts ו-Namco, THQ.

* כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009