גם S&P מעלות הורידה בשתי דרגות את דירוג האג"ח של אפריקה ישראל ואפריקה נכסים ל"BBB+/שלילי"

לעומת דירוג קודם של "A/יציב" ; S&P מעלות מעריכה כי חל גידול מהותי בסיכון העסקי והפיננסי ומסבירה כי הורדת הדירוג נובעת מהגורמים הבאים: צפי לנזילות נמוכה לשנים 2009-2010, הפסדי הענק וההאטה בשוק הנדל"ן בארה"ב וברוסיה

יום לאחר שהודיעה סוכנות דירוג האשראי מידרוג על הורדת הדירוג כל סדרות האג"ח של אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב מ-A3 ל-Baa1 עם אופק שלילי, מודיעה הערב גם סוכנות הדירוג S&P מעלות כי הדירוג של כל סדרות האג"ח של אפריקה ישראל יורדות בשני דירוגים ל-"BBB+/ שלילי" לעומת דירוג קודם של "A/יציב".

במקביל מוציאה סוכנות הדירוג את הסדרות מרשימת המעקב עם השלכות שליליות.

בנוסף הודיעה S&P מעלות על הורדת דירוג גם לסדרות האג"ח של החברה הבת, אפריקה נכסים באופן זהה להורדת הדירוג שביצעה בחברה האם, וגם סדרות האג"ח שלה מוצאות מרישמת המעקב עם השלכות שליליות.

S&P מעלות מעריכה כי חל גידול מהותי בסיכון העסקי והפיננסי ומסבירה כי הורדת הדירוג נובעת מהגורמים הבאים: צפי לנזילות נמוכה לשנים 2009-2010, הנשענת, בין היתר, על מכירת נכסים והשגת מימון זר. על אף שחלק ניכר מתהליכים אלו הושלמו, עדיין יש צורך בהשלמת עסקאות נוספות, בתנאיי השוק הנוכחיים.

גורם נוסף הינו הפסדי הענק עליהם דיווחה החברה, בעיקר כתוצאה משערוך נכסי נדל"ן ושחיקת שערי מט"ח, אשר יעלו באופן דרמטי את המינוף הפיננסי של הקבוצה ועשויים להשפיע על נגישות החברה למקורות מימון.

והגורם השלישי הוא ההאטה המשמעותית שנרשמה, מאז ועד הדירוג האחרון, בשוק הנדל"ן במוסקבה והעמקת המיתון בארה"ב המהווים שווקים מרכזיים בפעילות הקבוצה ומקור מהותי לתזרימי מזומנים עתידיים.