רשת ביטחון לאבי צבי

האם צבי, שחסר ניסיון משמעותי בתחום הטלוויזיה, יוליך את רשת למיזוג המיוחל?

מה יש בו באבי צבי (39), מי שעומד להתמנות לממלא-מקום מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת, שכל בעלי המניות הסכימו על מינויו? הרי לצבי אין ניסיון של ממש בטלוויזיה (למעט השנתיים האחרונות בהן הוא מכהן כדירקטור ברשת), גם לא בתוכן טלוויזיוני ואפילו לא במכירת פרסום או ביצירת פורמטים טלוויזיוניים. ועדיין, בעלי המניות ברשת, שידעו ימים יפים יותר כשותפים, הסכימו פה-אחד כי צבי יעמוד בראש החברה, גם אם בשלב זה מוגדר המינוי כממלא מקום.

צבי, ניהל בשנות ה-90 החטיבה הקמעונאית במיקרוסופט. משנת 2001 ועד 2008 שימש כמשנה משנה למנכ"ל נטוויז'ן, ביחד עם רוית ברניב המנכ"ל. באותם ימים החליטו אודי אנג'ל וסמי עופר להקים את חברת עופר מדיה, במטרה להיכנס לתחום התקשורת. צבי מונה לנהל את עסקי החברה, שעסקה בחודשים האחרונים בין השאר בבדיקת האפשרות למיזוג רשת עם ערוץ 10.

בעלי המניות מזהים ככל הנראה בצבי, מי שמשמש כמנהל העסקים של חברת עופר מדיה - בעלת השליטה ברשת, הזדמנות להביא מישהו שיסייע להם בחיזוק מיידי של החברה, דבר שיתרום לביצוע מיזוג, בין עם ערוץ 10 ובין עם קשת, כמה שיותר מהר.

מאחר שצבי אינו איש טלוויזיה, ניתן להניח כי הוא אינו "מאוהב" בתוכן הטלוויזיוני אותו הוא מייצר, כמו גם בכיסא המרופד ובעל ההשפעה שיש למנכ"ל ערוץ טלוויזיה. יש להניח כי בעלי המניות הבינו כי אולי הוא יהיה זה שיוכל לשפר את מצבה של רשת באופן כמעט מיידי - תחילה באמצעות חיזוקה וניהולה, כאשר ברקע, בעתיד הלא רחוק, נמצאת כאמור האפשרות למיזוג.

על אף שבימים אלה לא מתקיימים מגעים או שיחות למיזוג עם קשת או עם ערוץ 10, לא מן הנמנע שצבי, שעסק במהלך החודשים האחרונים בבדיקת ובחינת האפשרויות למיזוג ומעבר משוק של שלוש זכייניות לשוק של שתי זכייניות בטלוויזיה המסחרית, ימשיך לעשות זאת כשהדבר יתאפשר. ענף הטלוויזיה נמצא כרגע בהמתנה, כמו ענפים רבים אחרים, עד שייכנסו לתפקידם השרים החדשים במשרדי האוצר והתקשורת, וכל מהלך מעין זה יהיה טעון את אישורם. בעלי המניות סבורים, כנראה, שצבי הוא האיש המתאים להוביל גם מהלך מעין זה.