גייתנר מציג לקונגרס חוקים חדשים בוול סטריט והרחבת הפיקוח

הצעת הממשל שתצטרך לקבל את אישור הקונגרס, כוללת הרחבה ניכרת של סמכויות הרשויות הפדרליות על המערכת הפיננסית ; התוכנית תרחיב לראשונה את הרגולציה הפדרלית למסחר בניגזרים פיננסים, ובמכשירים פיננסים אקזוטיים ולקרנות גידור

ממשל אובמה חשף היום (ה') מהלך של שינוי כולל במבנה המערכת הפיננסית בארה"ב אשר באמצעותו יגדיל את הפיקוח והדרישות הרגולטוריות על השחקנים המרכזיים בשוק ובהם גם קרנות הגידור.

שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר אמר הערב למחוקקים בבית הנבחרים כי השינויים דרושים על מנת לתקן את הכשלים שנחשפו במהלך המשבר הפיננסי הנוכחי, הגרוע ביותר שהכה בארה"ב מזה 7 עשורים.

"המערכת הפיננסית נכשלה באלמנטים הבסיסיים והפונדומנטליים והוכיחה כי היא אינה יציבה ושבירה", אמר גייתנר בפני ועדת השירותים הפיננסים של הקונגרס והוסיף "במהלך 18 החודשים האחרונים ניצבנו מול המשבר הפיננסי החריף ביותר מזה דורות", "על מנת להתמודד עם משבר זה נדרשות רפורמות מקיפות. לא רק תיקונים קלים בשוליים - אלא חוקים חדשים למשחק".

הצעת הממשל שתצטרך לקבל את אישור הקונגרס, תציג הרחבה ניכרת של סמכויות הרשויות הפדרליות על המערכת הפיננסית. היא תדרוש עמידה בסטנדרטים גבוהים יותר של המוסדות הפיננסיים הגדולים אשר כישלון שלהם עלול לסכן את המערכת הפיננסית כולה.

התוכנית תרחיב לראשונה את הרגולציה הפדרלית למסחר בניגזרים פיננסים, ובמכשירים פיננסים אקזוטיים כגון CDS-Credut Default Swaps אשר מואשמים בגרימת המשבר, אשר ידרשו לביצוע סליקה באמצעות מערכת סליקה מרכזית. כמו כן ידרשו קרנות הגידור, חברות ניהול נכסים פרטיות, קרנות כספיות וקרנות הון סיכון להיות רשומות ומפוקחות על ידי רשות ני"ע האמריקנית - SEC.

"החוקים החדשים חייבים להיות פשוטים יותר ויעילים יותר לשם אכיפה ויצירה של מערכת יציבה יותר אשר יכולים להתאים עצמם ולהתפתח עם השינויים בשווקים הפיננסים", אמר גייתנר.