כתב אישום נגד רוני פרל מחברת ריאלטי: ביצע הונאת פונזי על בעלי יחידות נופש

עפ"י כתב האישום, פרל פיתה בעלי יחידות נופש להשקיע עשרות אלפי שקלים בחברת ריאלטי בתמורה ל"חילוץ" מהיחידות, הבטיח להם תשואה דמיונית של עשרות אחוזים בשנה - וגנב את הכסף שקיבל להשקעה

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגש כתב אישום נגד רוני פרל, הבעלים של קבוצת ריאלטי שעסקה ביחידות נופש. פרל מואשם כי הונה עשרות לקוחות וקיבל מהם במירמה למעלה מ-3.5 מיליון שקל. העבירות המיוחסות לו הן הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף ושימוש במסמך מזויף, קבלת דבר במירמה וגניבה בידי מורשה. במקביל, מבקשת הפרקליטות לעוצרו עד תום ההליכים.

התובעים, קרן ענבר-פישביין וחגי הרוש מפרקליטות מחוז מרכז, טוענים כי פרל ביצע הונאת פונזי. הוא הפעיל מערך חברות שבאמצעותן ערך עסקאות פיננסיות כוזבות, אלא שאת הכסף שקיבל להשקעה נושאת ריבית הוא גנב.

קבוצת ריאלטי כללה את החברות כרומוזום גנטיק, ריאלטי ייזום פרוייקטים, פנמה פסיפיק, GMM יוניברסל ומיקרופרינס שירותי ניהול, וכולן היו רשומות על-שם אשתו.

נציג מטעם פרל נהג לפנות לבעלי יחידות נופש, ולשדלם להגיע לפגישה במשרד שם יסייעו להם "להיפטר" מהיחידה. אלא שבפגישה נוצלה מצוקת הלקוחות והוצעה להם הצעה שונה בתכלית: להשקיע בחברה בין עשרות למאות אלפי שקלים - ובתמורה התחייבה החברה להחזיר להם את ההשקעה בתשואה גבוהה במיוחד, בתשלומים הפרוסים על פני מספר שנים. בנוסף, התחייבה החברה להעביר את היחידה מבעלות המתלוננים לבעלותה או לבעלות מי מטעמה, ולשלם דמי ניהול ואחזקה שנתיים בעבורה.

פרל נתן ללקוחות בטוחות שונות, למרות שידע כי לא יוכלו להיפרע מהן. באותה תקופה עמדו חובותיו לשוק האפור על כמה מיליוני שקלים. לחלק מהלקוחות הבטיח תשואה דמיונית של עשרות אחוזים בשנה, כאשר כספי הלקוחות האחרונים שימשו למימון תשלום הריביות ללקוחות הקודמים.

לטענת הפרקליטות, יש לעצור את פרל שכן בעבר הורשע בעבירות מירמה והימורים, ומשום שהמשיך לבצע עסקאות אלה גם לאחר שנחקר באזהרה במשטרה.

יצויין כי לפני כחודש תבעו זוג קשישים את ריאלטי בטענה כי פותו לשלם 82,200 שקל על חילוץ מיחידת נופש תמורת התחייבות ל-35 שנה על יחידה אחרת.