קנטאקי החתימה מאמן שירוויח 35 מיליון דולר, החוזה היקר בתולדות כדורסל הקולג'ים

ג'ון קאליפרי עזב את מכללת ממפיס עבור חוזה עתק ל-8 שנים ; שכרו יהיה הגבוה ביותר במכללת קנטאקי - הרבה יותר גבוה גם משכרו של מאמן קבוצת הפוטבול ריץ' ברוקס, שמרוויח 1.6 מיליון דולר לעונה

בעוד שהקבוצות המקצועניות בארצות הברית עושות את כל שביכולתן כדי למנוע נפילה בהכנסות ולצמצם הוצאות בשל המשבר הכלכלי, נראה שיש מגזר אחד שמתנהג כאילו אינו קשור למשבר: המכללות בארצות הברית.

אחרי שאתמול (ג') דווח על כך שחברת השיווק IMG רכשה את זכויות השיווק והמדיה של אוניברסיטת אוהיו סטייט עבור 110 מיליון דולר, נרשם היום עוד שיא - המאמן ג'ון קאליפרי עזב את ממפיס לטובת משרת אימון במכללת קנטאקי עבור 35 מיליון דולר ל-8 שנים, מה שיהפוך אותו למאמן המרוויח ביותר בתולדות כדורסל הקולג'ים. מתוך סכום זה הוא יקבל 2.5 מיליון דולר כמענק חתימה. מכללת קנטאקי שילמה פיצוי של 200 אלף דולר לממפיס כדי לשחרר קאליפרי מחוזהו.

שכרו של קאליפרי בן ה-50 יהיה השכר הגבוה ביותר במכללת קנטאקי - הרבה יותר גבוה גם משכרו של מאמן קבוצת הפוטבול ריץ' ברוקס, שמרוויח 1.6 מיליון דולר לעונה.

קאליפרי עזב את מכללת ממפיס למרות שרק בעונה שעברה חתם על הארכת חוזה שבמסגרתו שודרג שכרו ל-2.65 מיליון דולר בעונה. בקנטאקי כבר התחילו להשמיע ביקורת נגד המהלך, מאחר שלא מזמן הוחלט על קיצוצים בשכר המרצים וכלל העובדים באוניברסיטה בשיעור של 2% בעקבות המצב הכלכלי.

כל העדכונים הכלכליים מהספורט בקולג'ים בארה"ב - בניוזלטרים והתראות הספורט של גלובס