רצף העליות באסיה נשבר: המדדים המובילים ננעלו בירידות; אוסטרליה ירדה ב-1.3% - ריו טינטו נפלה ב-10%

הבנק המרכזי של אוסטרליה הפחית את הריבית ב- 0.25% ל- 3% - הרמה הנמוכה ביותר מזה כ-49 שנה ; מדד הנג-סנג ירד בכ-0.5% ; מדד ניקיי של טוקיו איבד 0.3% ; BHP ביליטון נחלשה ב-3.8%

מרבית המדדים המובילים באסיה סיימו את יום המסחר בירידות, בהמשך לנעילה השלילית אמש בוול סטריט ועם תחילתה של עונת הדו"חות בארה"ב. היום לא התקיים מסחר בבורסת מומבאי, הודו.

בורסת סידני ננעלה בירידות של 1.3%, על אף שהבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) הפתיע את השווקים והודיע לפנות בוקר (שעון ישראל), על הפחתת הריבית ב- 0.25% לגובה של 3%, הרמה הנמוכה ביותר מזה כ-49 שנה. התחזיות המוקדמות צפו כי הריבית תשאר על כנה.

אוסטרליה עומדת למעשה בפתחו של מיתון כלכלי לראשונה מזה כשני עשורים, ובפני גלן סטיבנס, יו"ר הבנק המרכזי עומדת בעיית האבטלה הגוברת, אשר לדעת אנליסטים בשוק מצידקה אף הפחתה נוספת בריבית.

אך למרות הערכות אלו חזר סטיבנס על הצהרות שכבר השמיע בעבר, כי הכלכלה האוסטרלית נמצאת בהאטה פחות חמורה משותפות המסחר העיקריות שלה. אך עם זאת נמנע סטיבנס מלהתייחס לאפשרות של הפחתות ריבית נוספות, ייתכן כי הדבר מצביע על סיום הפחתות הריבית מצדו של הבנק.

בורסת טוקיו מציגה ירידות על רקע מפגש בן יומיים של הבנק המרכזי של יפן (BOJ) שעשוי להמציא מהלכים חדשים לעידוד הכלכלה, אך יחד עם זאת אין הוא צפוי לאותת על סימנים המעידים על התאוששות קרובה.

הישיבה של ה-BOJ, מגיעה אחרי פרסום סקר טנקן בשבוע שעבר, שהראה כי האקלים העסקי בקרב התעשיינים הגדולים ביפן ירד לרמה הנמוכה ביותר אי פעם.

בתוך כך, ממשלת יפן עשויה לחשוף ביום שישי הקרוב, ה-11 לאפריל, חבילת חילוץ חדשה בהיקף של 100 מיליארד דולר, להצלת הכלכלה היפנית המתמודדת עם המיתון הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. כך מסר משרד האוצר של יפן.

חבילת החילוץ החדשה, המתווספת לחבילה הנוכחית שעומדת על 12 טריליון ין (119 מיליארד דולר), תושק על רקע הדיונים של קובעי המדיניות בבנק המרכזי של יפן (BOJ) ובמשרד האוצר באשר לצעדים בהם יש לנקוט כדי לעודד את הכלכלה.

"ראש הממשלה הורה לנו להכין חבילת חילוץ חדשה הכוללת הוצאות הגבוהות ביותר מ-2% מהתמ"ג", אמר שר האוצר היפני, קאורו יסאנו.

מדד ניקיי 225 ירד ב-0.28% ל-8,857 נקודות ; מדד הנג-סנג איבד 0.46% ל-14,998 נקודות מדד שנחאי המשולב עלה ב-0.8% ל-2,539 נקודות ; מדד 200 S&P/ASX ירד ב-1.34% ל-3,756 נקודות ; מדד סטריט טיימס של סינגפור נסחר בירידות לפני הנעילה.

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-0.66% ל-100.35 ין לדולר. הדולר האוסטרלי עולה ב- 0.25% ל-0.7139 דולר.

בזירת המאקרו

הבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) הוריד את הריבית ב-0.25% לגובה של 3%, הרמה הנמוכה ביותר מזה כ-49 שנה. התחזיות המוקדמות צפו כי הריבית תשאר על כנה.

מניות בכותרות

מניות חברות היצוא היפניות ריכזו עניין על רקע מחירו הגבוה של הין היפני שנסחר מעל רף 100 הין לדולר ומגדיל את האטרקטיביות של המוצרים היפנים: הונדה , פנסוניק .

מניית ענקית הכרייה ריו טינטו ירדה בחדות בסידני לאחר שהחברה הודיעה על עיכוב בבנייה של מזקקת אלומינה (תחמוצת אלומיניום) ועל צמצום הייצור של בקסיט, וזאת בתגובה לירידה בביקושים לאלומיניום. החברה הודיעה על פיטורי 100 עובדים בקווינסלנד. מניית המתחרה, BHP ביליטון , הציגה ירידות מתונות יחסית.

מניית חברת הטלקומניקציה XING ריכזה עניין רב אמש בוול סטריט לאחר שהודיעה כי חתמה על הסכים לרכישת אג"ח להמרה בסכום של 24 מיליון דולר משלוש חברות אחזקה וקרנות.