מנכ"ל גוגל: "העיתונות חייבת לאמץ פורמטים טכנולוגיים חדשים"

אריק שמידט טוען כי יותר עיתונים מנסים למצוא אפיקי הכנסה נוספים ברשת מלבד פרסום

מנכ"ל גוגל , אריק שמידט, טוען כי שימוש נכון יותר בטכנולוגיה מצידם של העיתונים יסייע להם לבנות מודל עסקי טוב יותר עבור פעילותם המקוונת. לדבריו של שמידט, צעד כזה ימנע מהעיתונים הגדולים "לדשדש במי האפסיים" של התוכן המקוון.

הצהרותיו של שמידט, המדגישות את יכולתה של גוגל לנתב את תנועת הגולשים אל אתרי החדשות, באות לאחר שסוכנות הידיעות AP הודיעה על כוונותיה לנקוט "צעדים משפטיים" כנגד אתרי אינטרנט המפרסמים ידיעות מטעמה ומטעם גופים אחרים החברים בהתאחדות העיתונים, ללא מתן קרדיט בגוף הידיעה.

בנוסף, מצביעים דבריו של שמידט על כוונותיה של גוגל לשכנע את גופי החדשות המסורתיים שענקית האינטרנט אינה אויב הנוגס במקור הכנסותיהם העיקרי - מודעות פרסומת, אלא דווקא גוף העשוי לסייע להם להתמודד בעולם המקוון. "הודעתה של AP אינה נוגעת לגוגל, מכיוון שזו חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם סוכנות הידיעות כבר ב-2007", הבהיר מנהל הקניין הרוחני בגוגל, אלכסנדר מק'גילוורי, בפוסט שפירסם בבלוג הרשמי של החברה.

עם זאת, שמידט הודה כי ההצהרות הלוחמניות מצד AP הותירו אותו "מעט מבולבל", משום שסבר כי הסכם שיתוף-הפעולה שחתמה גוגל עם התאחדות העיתונים היה מוצלח.

המודל של תעשיית הטלוויזיה

שמידט, שפנה בדבריו ל'אגודת העיתונים של אמריקה', הביע שביעות-רצון מכך שיותר ויותר עיתונים מנסים למצוא אפיקי הכנסה נוספים ברשת מלבד פרסום. כמודל הביא שמידט את תעשיית הטלוויזיה, המשלבת תוכן חינמי, תוכן בתשלום (Pay Per View) ותוכן המשווק למנויים בלבד, דוגמת ערוצי כבלים ולוויין. לשיטתו של שמידט, גופי חדשות יכולים לגבות תשלום עבור קריאה של כתבות עומק ותוכן בעל ערך מוסף, וכדי לעשות כן עליהם לפתח שיטת גביה שתאפשר להם לקבל תשלום של כמה סנטים עבור כל מאמר שכזה. שמידט סיכם את דבריו ואמר ש"על העיתונות למצוא פורמטים חדשים בהם היא תוכל לפעול".

בתקופה האחרונה מתנהל דיון ציבורי בארה"ב לגבי מודלים חדשים של מציאת הכנסות לעיתונות הכתובה.