תם הסכסוך המסחרי: פרוקטר&גמבל חזרה לפרסם בזכיינית ערוץ 2 רשת

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בתחילת פברואר החל סכסוך מסחרי בין רשת לפרוקטר&גמבל בעניין התעריף לזמן האוויר שפרוקטר רוכשת

פרוקטר&גמבל, המפרסמת השנייה בגודלה בישראל, חזרה לפרסם בזכיינית ערוץ 2 רשת לאחר חרם של מספר שבועות.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בתחילת פברואר החל סכסוך מסחרי בין רשת לפרוקטר&גמבל בעניין התעריף לזמן האוויר שפרוקטר רוכשת.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי ב-24 בינואר עדיין פרסמה פרוקטר ברשת, והחלוקה עמדה על 534 מופעים בקשת, 790 מופעים בערוץ 10 ו-136 מופעים ברשת. ב-1 בפברואר כבר ירד שיעור זה דרמטית, ורשת קיבלה 3 מופעים בלבד לעומת 480 לקשת ו-751 לערוץ 10. מה-2 בפברואר הפסיקה החברה לפרסם ברשת לחלוטין, כשהיא ממשיכה לפרסם כרגיל בקשת ובערוץ 10.

פרוקטר& גמבל היא מפרסמת משמעותית בתחום הטלוויזיה. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היא סיימה את 2008 במקום השני בדרוג המפרסמים הגדולים, עם היקף פרסום של כ-87.9 מיליון שקל במחירים אמיתיים.

פרוקטר& גמבל ידועה כמפרסם מתוחכם, המתנהל באופן לא שיגרתי בכל הקשור לנושא המדיה. כך, למשל, רכישת המדיה שלה כולה - על שלל המותגים של החברה - נעשית בזניט מדיה מקבוצת באומן-בר-ריבנאי, ואילו תכנון המדיה נעשה כולו במדיה קום של אדלר-חומסקי וגלר-נסיס.

במהלך 2004 ו-2005 לא פרסמה פרוקטר בקשת למרות נתוני הרייטינג הגבוהים של הזכיינית באותה תקופה. בהמשך, נעדרה פרוקטר מעל גבי מסך ערוץ 10 למשך כחצי שנה, לאחר שהתגלעו שם חילוקי דעות לגבי התנאים המסחריים.

מרשת נמסר בתגובה: "אנחנו שמחים שהגענו להבנות שהובילו להמשך שיתוף-הפעולה בין הגופים".