פיליפס עברה להפסד של 97 מיליון דולר: "הביקושים ימשיכו להיחלש"

יצרנית הנורות ומוצרי הצריכה ההולנדית מפרסמת היום את הדו"ח הרבעוני הראשון ל-2009 וצופה שהביקושים שנחלשו ישמרו על מגמה דומה גם ברבעון הבא

הדו"חות של יצרנית האלקטרוניקה ההולנדית, פיליפס לרבעון הראשון של 2009 היו מתחת לציפיות האנליסטים והחברה הודיעה שהיא מתכוונת להאיץ את תהליכי ההתייעלות שלה, לאחר שהיא עברה להפסד ברבעון הראשון, והתחזיות לרבעון השני משקפות מגמה דומה.

רווחי החברה ברבעון הראשון, לפני ריבית וניקוי מס, עברו להפסד של 97.7 מיליון דולר (74 מיליון אירו). 20 אנליסטים שסקרה סוכנות רויטרס צפו לחברה רווח של 35 מיליון דולר. תחזיות של אנליסטים אחרים נעו בין רווח של 155 מיליון אירו להפסד של 33 מיליון אירו.

בהודעת החברה נאמר כי קיצוץ העלויות שהיא מבעצת אמור להביא חיסכון של 500 מיליון אירו בחישוב שנתי, לאור התוצאות של הרבעון הראשון. קודם לכן, סכום היעד של החיסכון כתוצאה מהאירגון מחדש שעליו הכריזה פיליפס עמד על 400 מיליון אירו. החברה כבר הודיעה שתפטר 6,000 מעובדיה, אך בהודעה הנוכחית אין איזכור לפיטורים נוספים.

פיליפס ההולנדית, היא יצרנית התאורה הגדולה בעולם, והויא עוסקת גם בציוד לבתי חולים, ובמוצרי צריכה אלקטרוניים. לפי החברה, הדרישה למוצריה ברבעון הראשון הייתה חלשה מהמצופה. "אנו צופים כי הביקוש ברבעון השני ימשיך במגמה של שלות החודשםי הראשונים של 2009", נאמר בהודעת החברה. החברה מציינת כי גם הביקושים למוצריה בתחום הרפואי עתידים לסבול מביקוש חלש, בעיקר בארה"ב.

ההכנסות של פיליפס ברבעון הראשון ירדו ל-5.1 מיליארד אירו בהשוואה להכנסות של 6 מיליארד אירו שנרשמו ברבעון המקביל אשתקד. בחודש שעבר הודיעה פיליס לבעלי המניות כי היא צופה היחלשות נוספת בביקושים וכי תוכניות ההמרצה הכלכליות עדיין אינן מורגשות.