אסיה ננעלה במגמה מעורבת: מדד הנג-סנג איבד 0.55%; טוקיו סיימה בעליות קלות; סידני התחזקה ב-0.75%

הבנק המרכזי של דרום קוריאה הותיר את שיעור הריבית על 2% ; מארק מוביאוס מתריאה מפני סכנה לכלכלת תאילנד ; נתוני התמ"ג של סין לרבעון הראשון הצביעו על קצב צמיחה שנתי של 6.1%

המדדים המובילים באסיה סיימו את יום המסחר במגמה מעורבת, כאשר טוקיו סיימה בעליות לאחר שספר הבז' של הפדרל ריזרב, שפורסם אמש (ד') הצביע על האטה בנסיגה הכלכלית של ארה"ב, מה שהביא לנעילה חיובית של יום המסחר בוול סטריט.

שנחאי והונג קונג, לעומת זאת, ננעלו בירידות על רקע פרסום נתוני הצמיחה של סין, לפיהם התמ"ג גדל ב-6.1% ברבעון הראשון - הקצב האיטי ביותר מזה כעשור. נזכיר כי בשנת 2008, קצב הצמיחה של סין עמד כל 9%, אחרי עלייה של 13% ב-2007.

עם זאת, נתוני מאקרו נוספים, בדמות ייצור תעשייתי והשקעות בנדל"ן בערי סין במהלך חודש מארס מצביעים על התאוששותו של מנוע הצמיחה האסייתי.

הגידול בייצור התעשייתי ובהשקעות בנדל"ן בערי סין, מעידים על הצלחתה של חבילת התמריצים, בהיקף 4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר), אותה השיק ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו, אשר נועדה לעודד השקעה בתשתיות, חינוך, סביבה ובריאות.

ובדרום מזרח אסיה: מארק מוביאוס, בעל השליטה בקרן טמפלטון המנהלת השקעות של 20 מיליארד דולר בשווקים מתעוררים, ומשקיע בתאילנד כבר עשרות שנים, מתריאה מפני סכנה לכלכלה השניה בגודלה בדרום מזרח אסיה כתוצאה מחוסר היציבות הפוליטית במדינה.

"בטווח הקרוב והבינוני, תאילנד חייבת להחזיר את אמון הצרכנים והמשקיעים על מנת להחיות את ההשקעה במדינה", אמר מוביאוס.

בתוך כך, סוכנות הדירוג פיץ' עדכנה מטה את אופק דירוג האשראי ארוך הטווח של המטבע התאילנדי, הבאט, ל BBB מ +BBB.

מדד ניקיי 225 של טוקיו עלה ב-0.14% ל-8,742 נקודות בנעילה ; מדד הנג-סנג איבד 0.55% ל-15,669 נקודות ; מדד שנחאי המשולב ירד ב-0.08% ל-2,661 נקודות ; מדד SET של בורסת בנגקוק ירד ב-1.3% ל-454 נקודות ; מדד S&P/ASX 200 הוסיף 0.75% ל-3,747 נקודות ; מדד קוספי הוסיף 0.27% ל-1,333 נקודות.

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-0.62% ל-98.74 ין לדולר.

בזירת המאקרו

הבנק המרכזי של דרום קוריאה הותיר את שיעור הריבית על 2%, כשהוא מאותת סימנים להתאוששות הכלכלה הרביעית בגודלה באסיה.

התמ"ג של סין התרחב בקצב שנתי של 6.1% ברבעון הראשון, לאחר שהציגה עלייה של 6.8% ברבעון האחרון של 2008. כך דיווחה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה בביג'ין. תחזית האנליסטים היתה לנסיגה של 6.2%.

הייצור התעשייתי בסין גדל ב-8.3% במארס, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד ואחרי עלייה של 3.8% בחודשיים הראשונים של השנה.

ההשקעה בנדל"ן בערי סין זינקה ב-30.3% במארס והמכירות הקמעונאיות גדלו ב-14.7%.

מניות בכותרות

סוכנות הדירוג פיץ' צירפה את מניות הבנקים היפנים, מיזוהו פייננשל , מיצובישי UFJ ומיטסואי פייננשל וכמה מחברות הבת שלהם לרשימת מעקב שלילית, מה שמצביע על סיכוי גדול יותר להורדת הדירוג של הבנקים היפנים.

חברת המסחר המקוון eBay הודיעה היום כי תרכוש שת Gmarket (סימול: GMKT) תמורת 1.2 מיליארד דולר במטרה להרחיב את אחזיתה במדינות מזרח אסיה. eBay תציע לחברה הדרום קוריאנית 24 דולר למניה.

eBay כבר הודיעה כי הצליחה להגיע להסכם לרכישת 67% ממניות Gmarket. החברה תשלב את חברת המסחר המקוון הדרום קוריאנית עם הפעילות הקיימת שלה בשוק הקוריאני.

חברות היצוא היפניות ריכזו עניין לאחר שספר הבז' של הפדרל ריזרב הצביע על האטה בנסיגה הכלכלית של ארה"ב. סוני , אשר 25% ממכירותיה מופנות לשוק האמריקני מרכזת עניין כמו גם טויוטה ש-37% ממכירותיה מגיעות מצפון ארה"ב.

קבוצת Australand Property (סימול: ALZ.AS) זינקה ב-12% לאחר שקיבלה אישור מבנקים לממן מחדש את חובותיה.

מניית מיטסואי OSK ליינס ריכזה עניין על רקע עליית מחירי ההובלה הימית.