מסתמן: האחריות לרשות השנייה תישאר במשרד התקשורת

במשרד התקשורת אמרו ל"גלובס" כי על אף הכוונה להעביר את האחריות על הרשות השנייה לשר ההסברה החדש, יולי אדלשטיין - חוות-דעת משפטית קבעה כי יש לרכז את הסמכויות על הגופים המשדרים במשרד אחד

מסתמן: הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו לא תופרד בסופו של דבר ממשרד התקשורת - כך נודע ל"גלובס". כזכור, עם ההכרזה בדבר חלוקת התיקים לשרים הנכנסים, נמסר כי האחריות על הרשות השנייה תועבר לידיו של יולי אדלשטיין, שמונה לשר ההסברה, כמו גם האחראי על ביצוע חוק רשות השידור. אולם, ל"גלובס" נודע כי הרשות השנייה - האחראית על הערוצים המסחריים 2 ו-10, כמו גם על 14 תחנות הרדיו האזוריות - תישאר באחריות משרד התקשורת.

לא ניתן היה להשיג את תגובת דובר משרד ראש הממשלה, כמו גם את תגובת משרד התקשורת לידיעה, אולם גורמים במשרד התקשורת אמרו היום (ה') כי מסתמן שמדובר בהחלטה סופית.

גורם מפקח אחד

כאמור, עם ההכרזה על חלוקת התיקים בממשלת נתניהו, היתה כוונה לעבות את האחריות של אדלשטיין כשר ההסברה עם האחריות לרשות השנייה. עם זאת, משה כחלון, שמונה לשר התקשורת, אמר בטקס חילופי השרים כי לא יהיו שינויים באחריות של המשרד על הרשות השנייה.

במקביל, הוכנה חוות-דעת משפטית להצעה להעברת האחריות על הרשות השנייה מידי משרד התקשורת, שגרסה כי האחריות על הפלטפורמות המשדרות צריכה להישאר בכללותה בידי גורם אחד.

הרשות השנייה, שכפופה מיום הקמתה למשרד התקשורת, היא הגורם המפקח והרגולטורי על הערוצים המסחריים וכן על תחנות הרדיו האזוריות. הרשות השנייה נחלקת להנהלת הרשות ולמועצת הרשות השנייה - מועצה המורכבת מאנשי ציבור שממונים ברובם על-ידי שרי הממשלה.

ברית המועצות

כך או כך, במהלך החודשים הקרובים צפוי משרד התקשורת להאיץ את יוזמת "ברית המועצות", שמטרתה איחוד בין מועצת הכבלים והלוויין, המפקחת על הפלטפורמות הרב-ערוציות והערוצים המשודרים בכבלים ובלוויין, לבין הרשות השנייה - מהלך שראש הממשלה נתניהו צפוי לתמוך בו.

מדובר ביוזמה שעולה ויורדת כבר מספר שנים משולחנם של שרי התקשורת השונים, אולם רגע לפני סבב חילופי השרים הנוכחי, פרסם שר התקשורת היוצא, אריאל אטיאס, את מסקנות וועדת מרדכי אשר גרסה כי יש לבצע את המיזוג בין המועצות.