הדולר היציג נחלש ב-0.239% ונקבע ב-4.179 שקלים; האירו היציג נחלש ב-0.685% ונקבע ב-5.4776 שקלים

הדולר התחזק בשבוע האחרון ב-0.1% ואירו איבד מערכו 0.9% כנגד השקל ; בעולם האירו מאבד זה היום הרביעי ברצף 0.8% ונסחר בשער של 1.308 דולר לאירו - רמתו הנמוכה ביותר בחודש האחרון

יומו האחרון של שבוע המסחר המקוצר בשוק המט"ח המקומי התנהל תוך התחזקות של השקל כנגד המטבעות המרכזיים. בעולם נחלש האירו כנגד הדולר זה היום הרביעי ברציפות והוא נסחר ברמה הנמוכה ביותר בחודש האחרון, האירו מאבד 0.8% ונסחר בשער של 1.308 דולר לאירו.

האירו נופל על רקע דבריו של נגיד הבנק המרכזי האירופי, טרישה שאמר כי הבנק המרכזי צריך לעשות ככל יכולתו לשקם את הביטחון, בכך רמז הנגיד על המשך הפחתות הריבית בגוש.

בשל חול המועד שחל השבוע נקבעו במהלך השבוע האחרון שערים יציגים על ידי בנק ישראל רק ביום ג' וביום ה' ובמהלכם נרשמה מגמה מעורבת ומתונה יחסית במסחר בשוק המט"ח המקומי בדומה למגמה שאפיינה את המסחר במט"ח בין המטבעות המרכזיים בעולם.

נציין כי כלכלני בנק לאומי פרסמו בסקירתם השבועית על שוק ההון המקומי כי סיום פוטנציאל הפחתת הריבית במשק האמריקני, אל מול קיום פוטנציאל שכזה בשאר המשקים, יסייע בביסוס עוצמתו של הדולר. כמו כן, המשך חוסר הוודאות הכלכלית בעולם יספק תמיכה למטבע האמריקני.

אתמול רשמו מרבית הבורסות בעולם עליות שערים, כאשר בארה"ב נסגר המסחר בעליות שערים חדות למדי. העליות נבעו בעיקר מדיווחים טובים מהציפיות המוקדמות של מספר חברות וביניהן נציין את דו"חותיו של JP מורגן-צ'ייס שהפתיע לטובה כאשר דיווח על רווחים גבוהים מציפיות האנליסטים. זהו כבר הבנק השני שמכה את התחזיות מתוך חבורת ארבעת הבנקים המובילים היום בארה"ב. עם זאת הנתונים המאקרו כלכליים בארה"ב עדיין לא מראים על יציאה ממשית מהמשבר.

עם קביעת השערים היציגים נחלש הדולר ב-0.239% כנגד השקל ונקבע ב-4.179 שקלים. האירו היציג נחלש ב-0.685% ונקבע ב-5.4776 שקלים.

לעומת השער היציג האחרון שנקבע בשבוע שעבר ביום ג' ה-7 באפריל, התחזק הדולר בשיעור של 0.16%, האירו לעומתו נחלש בסיכום שבועי בשיעור של 0.92%.

[לאתר המט"ח]