אובמה: "בשבועות הקרובים אכריז על ביטולן של עשרות תוכניות ממשלתיות שהתגלו כבזבזניות או בלתי יעילות"

"ברחבי אמריקה כולה, משפחות מקבלות החלטות קשות והגיע הזמן שהממשלה שלהן תעשה את אותו הדבר" ; אובמה יבקש מראשי המחלקות והסוכניות השונות להגיש תוכניות מפורטות לקיצוץ בתקציב שלהם

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר היום (שבת) כי בישיבת הקבינט שתערך בשבוע הבא, בכוונתו לבקש מראשי המחלקות והסוכניות השונות להגיש לו תוכניות מפורטות לקיצוץ בתקציב שניתן להם.

אובמה, שנמצא כעת בפסגה של מדינות אמריקה בטרינידד, אמר כי בכוונתו להגיש את בקשותיו לקיצוץ בתקציבים כבר בישיבה הקרובה של הקבינט, שתערך ביום שני. נשיא ארה"ב מחפש דרכים שונות לצמצם את הוצאות הממשלה ההולכות וגדלות ככל שהמשבר הפיננסי מעמיק.

"בשבועות הקרובים, בכוונתי להכריז על ביטולן של עשרות תוכניות ממשלתיות שהתגלו כבזבזניות או בלתי יעילות", אמר הנשיא האמריקני.

"במהלך הנוכחי לא אחוס על פרות קדושות ועל תוכניות אזוטריות. ברחבי אמריקה כולה, משפחות מקבלות החלטות קשות והגיע הזמן שהממשלה שלהן תעשה את אותו הדבר".

כשהוא דן בצורך בממשלה יעילה יותר, אובמה אמר כי בחר בג'פרי זיאנטס, יועץ ניהולי ויזם, להצטרף לממשל כאחראי לבדיקת תיפקודן של המחלקות השונות, וכסגן הדירקטור לניהול התקציב הממשלתי. זיאנטס יקצץ את ההוצאות ויביא ליעול המחלקות השונות.