ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו: "סין תתמקד יותר בצריכה מקומית ופחות ביצוא על מנת להשיג את יעדי הצמיחה הרצויים"

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] "הביקושים החיצוניים ממשיכים להתכווץ, והיקף היצוא ירד בחדות" ; וון הכריז על השקת קרן של 10 מיליארד דולר להשקעה בתשתיות בדרום מזרח אסיה

ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו, שהשתתף בפורום של מדינות אסיה שנערך אתמול (שבת) ב-Boao שדרום סין, אמר כי "סין מאזנת מחדש את הכלכלה שלה, כשבכוונתה להתמקד יותר בצריכה מקומית ופחות ביצוא על מנת להשיג את יעדי הצמיחה הרצויים".

"הביקושים החיצוניים ממשיכים להתכווץ, והיקף היצוא ירד בחדות".

בפורום Boao, הנקרא גם "דאבוס האוריינטלי", פוליטיקאים, אנשי עסקים ואקדמאים דנו בתגובתה של אסיה למשבר הפיננסי העולמי, ובתפקידים אותם יכולים לקחת השווקים המתעוררים בבנייה מחדש של המערכת הפיננסית העולמית.

במהלך הכנס, ראש ממשלת סין הכריז על השקת קרן של 10 מיליארד דולר להשקעה בתשתיות בדרום מזרח אסיה, על מנת לחזק את אמון שכנותיה של סין בחוסנה של הכלכלה האיזורית.

וון אמר כי חבילת התמריצים, שהיקפה מגיע ל-4 טריליון ין (585 מיליארד דולר) מציגה תוצאות "טובות מהצפוי", מחזקת את אמון המשקיעים ומעודדת את הצמיחה של הכלכלה השלישית בגודלה בעולם.

"התגובה המהירה של סין למשבר הפיננסי העולמי באמצעות חבילת התמריצים החדשה, פתרה כמה בעיות מהותיות בכלכלה הסינית, חיזקה את השווקים הפיננסים וכן את אמון המשקיעים בעתיד", אמר ג'יבאו.

נזכיר כי בשבוע שעבר (ה'), הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של סין פרסמה את נתוני התמ"ג לרבעון הראשון, לפיהם הכלכלה הסינית האטה לקצב צמיחה שנתי של 6.1% - הקצב האיטי ביותר מזה כעשור.