שוקי אסיה ננעלו במגמה מעורבת עם נטייה לעליות; שנחאי הוסיפה 2.1%; סידני ירדה ב-0.2%; הנג-סנג התחזק בכ-1%

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] סומיטומו מטאל עלתה ב-7% ; טוקיו התחזקה ב-0.2% ; ניפון סטיל הוסיפה 4.3% ; ברקליס העלה את תחזית הצמיחה של כלכלת סין לקצב צמיחה שנתי של 7.2% מ-6.7%

המדדים המובילים באסיה נעלו את יום המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, בהובלת מניות הפלדה ועל אף שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר אמש (א') כי הכלכלה האמריקנית עדיין נמצאת תחת לחץ.

"עדיין לא יצאנו מהסבך. עדיין מדובר בזמנים קשים לכלכלה האמריקנית. שוק האשראי ממשיך להתכווץ", אמר אובמה במהלך פסגת האמריקות שנערכה בסוף השבוע בטרינידד.

טוקיו עברה לעליות קלות לקראת סיום יום המסחר ובהובלת יצרניות הפלדה, ניפון סטיל וסומיטומו מטאל אינדסטריז.

בורסת שנחאי סיימה בעליות של יותר מ-2% לאחר שראש ממשלת סין, וון ג'יבאו אמר שתוכנית התמריצים שהיקפה נאמד ב-586 מיליארד דולר, החלה להציג תוצאות "טובות מהצפוי".

לא רק ראש ממשלת סין אופטימי; ברקליס קפיטל עידכן מעלה את תחזית הצמיחה של כלכלת סין לקצב צמיחה שנתי של 7.2% מ-6.7%.

הסימנים הראשוניים להתאוששותה של הכלכלה הסינית, מחזקות את מניות הפלדה ברחבי אסיה פסיפיק בשל הערכות כי סין צריכה יותר חומרי גלם במסגרת תוכנית התמריצים שמתמקדת בתשתיות, סביבה, בריאות וחינוך.

סידני ננעלה בירידות קלות על רקע פרסום מדד המחירים ליצרן (PPI) באוסטרליה שצנח במפתיע ברבעון הראשון והביא את שיעור האינפלציה הסיטונאית לשיעור שנתי של 4%, שפל של 15 חודשים. הנתון מאותת על לחץ שלילי על המחירים לצרכן (המדד המרכזי לאינפלציה) שכן היצרנים צפויים להפחית את מחירי הסחורות המוגמרות בעקבות ירידת מחירי הייצור.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים כי "התפתחות זאת עשוייה להוביל את הבנק המרכזי של אוסטרליה לקצץ עוד את שער הריבית בעקבות ההאטה הנמשכת". למרות רמיזות הבנק המרכזי של אוסטרליה כי סיים את סבב הפחתות הריבית הנוכחי אמר בשבוע שעבר הכלכלן הראשי של ווסטפק ביל אוואנס כי ההחלטה להשהות את הפחתת הריבית הינה ככל הנראה צעד טקטי שנועד להגביר את האמון בכלכלה האוסטרלית.

"אנו צופים כי הבנק המרכזי יזדקק למרחב תמרון ויכולת להמשיך ולהפחית את הריבית במהלכה של שנת 2009...ההצדקות הכלכליות להפחתת הריבית הן ברורות מאליו", אמר ביל אוואנס.

מדד ניקיי 225 עלה ב-0.19% ל-8,907 נקודות ; מדד שנחאי המשולב עלה ב-2.14% ל-2,628 נקודות ; מדד הנג-סנג התחזק ב-0.96% ל-15,601 נקודות ; מדד S&P/ASX 200 נחלש ב-0.2% ל-3,776 נקודות ; מדד קוספי הוסיף 0.56% ל-1,329 נקודות.

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-0.11% ל-99.05 ין לדולר. הדולר האוסטרלי מאבד 1.52% ל-0.7128 דולר.

בזירת המאקרו

מדד המחירים ליצרן באוסטרליה צנח במפתיע ברבעון הראשון והיבא את שיעור האיפלציה הסיטונאית לשיעור שנתי של 4%, שפל של 15 חודשים.

מאזן המדדים המובילים של ווסטפק צנח ב-5.1% בשנה עד לפברואר, הנתון הגרוע מאז 1982. נתון זה שכנע את אוואנס כי "הכלכלה באוסטרליה ניצבת לפתחו של מיתון".

מניות בכותרות

צ'יינה זהונגוואנג אחזקות (סימול: 1333 בהונג קונג) מתכננת לגייס 12.32 מיליארד דולר הונג קונג (1.6 מיליארד דולר) במסגרת ההנפקה הגדולה ביותר בשנה הנוכחית. היצרנית הגדולה ביותר בסין של מוצרי אלומינים מציעה למכירה 1.4 מיליארד מניות במחיר של בין 6.8 ל-8.8 דולר הונג קונג למניה.

מניות הכרייה והאנרגיה ריכזו עניין על רקע זינוק במחירי הפלדה; מנייתBHP ביליטון , מניית ניפון סטיל , מניית סומיטומו מטאל אינדסטריז , מניית נומורה הולדינגז .

מניית ריו טינטו ריכזה עניין לאחר שיו"ר החברה הגן על הצעת הרכש של צ'ינלקו הסינית.

טושיבה הודיעה על כוונתה לגייס הון, אך עד כה לא הציגה שום תוכנית מוגדרת.