יו"ר הכנסת ראובן ריבלין: "העולם כולו חזה אתמול בשובו של היטלר, מזוקן ומדבר פרסית; השאיפות הן אותן שאיפות"

סילבן שלום באושוויץ: נאום אחמדינג'אד הוא "בושה" ; עיתון ערבי: אחמדינג'אד רק עוזר לישראל

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, פנה היום (ג') במכתב לראשי פרלמנטים בעולם, והזהיר: "בדברי השטנה של נשיא איראן גלומה אזהרה לאנושות כולה - השואה עלולה להתחולל שנית - ואנשים כמותו יביאו אותה". עותקים יועברו גם לנשיא ארה"ב, קנצלרית גרמניה, נשיא צרפת, ולכל חברי הקונגרס והסנאט בארה"ב.

ריבלין כתב: "העולם כולו חזה אתמול בשובו של היטלר, מזוקן ומדבר פרסית. אבל המילים הן אותן מילים, השאיפות הן אותן שאיפות". הוא ביקר את הגינוי הרפה לדברי אחמדינג'אד: "אין עוד מקום לדיפלומטיה או ניטרליות. אני קורא ליזום בכל פרלמנט פעולות שיבהירו כי למדנו לקח, ו-2009 לא תהיה 1939".

הבוקר נפתחו אירועי יום השואה בצפירת דומייה, בצל דבריו של נשיא איראן אתמול בוועידת דרבן 2 בז'נבה, שם תקף את ישראל והאשים אותה בגזענות.

השר לפיתוח אזורי, סילבן שלום, אמר היום, במהלך ביקור באושוויץ, כי איראן של אחמדינג'אד "דומה לגרמניה של היטלר". שלום כינה את נאום אחמדינג'אד אתמול "בושה". "איראן מנסה לעשות הכל כדי למחות את ישראל מהמפה ולחתור תחת משטרים ערביים במזה"ת, אך ישראל תמשיך להתקיים", הוסיף.

עורכו הראשי של "א-שרק אל-אווסט", טארק אל-חמיד, כתב אחרי נאום אחמדינג'אד אתמול כי "כל מה שהוא עשה היה לדחוף את העולם להתלכד סביב ישראל: להחרים את הכנס, ומי שלא החרים עזב את האולם במחאה.

"אחמדינג'אד הבטיח בעבר למחות את ישראל מהמפה, ואמר כי השואה היא אגדה. נאומו אתמול היה גרסה מרוככת של דבריו. הוא כיוון לרחוב הערבי כדי 'להטעין את הכרטיס' של איראן, כשם שמטעינים כרטיס חיוג לטלפון סלולרי".

ואילו סוכנות הידיעות הרשמית של אירן פירסמה את ה"הוכחות". מאמר המערכת מסביר לקוראים כי מקור המילה שואה (הולוקוסט) בכלל מתייחס לאירוע בו היהודים שרפו אסירים כפותים בעודם בחיים.

תלמידי תיכון מרעננה הפגינו היום מול בניין שגרירות שווייץ בת"א, על רקע פגישת נשיא שווייץ עם אחמדינג'אד. הם קראו לשווייץ לנקוט עמדה נגד איראן, ואמרו כי "ניטרליות זו גם עמדה".