אסיה ננעלה בעליות שערים נאות: מדד ניקיי הוסיף 1.4%; מדד הנג-סנג טיפס ב-2.3%; פיוניר זינקה ב-23.3%

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] שיעור האבטלה באוסטרליה האמיר ל-5.7% במארס ; מניית קירין עלתה ב-3.9% ; מיזוהו פייננשל דיווחה על הפסד של 5.9 מיליארד דולר בשנה הפיסקלית שהסתיימה ב-31 למארס

המדדים המובילים באסיה פסיפיק סיימו את יום המסחר בעליות שערים, בהובלת מניות הבנקים בסידני, הונג קונג וטוקיו. זאת על אף עליית שיעור האבטלה באוסטרליה וההפסדים הגדולים מהצפוי של בנק מיזוהו פייננשל היפני.

מניות הבנקים ריכזו עניין גם על רק דיווח של עיתון "ניקיי" לפיו בנק נומורה צפוי לדווח על הפסד של כ-7 מיליארד דולר בשנה הפסקלית שהסתיימה ב-31 למארס.

סידני סיימה בעליות בהובלת מניות הבנקים וחברות הכרייה, ועל אף עליית שיעור האבטלה ל-5.7% - הרמה הגבוהה ביותר מזה חמש שנים. נזכיר כי אתמול פורסם שהאינפלציה באוסטרליה האטה לקצב שנתי של 2.5% ברבעון הראשון לעומת 3.7%, הקצב החלש ביותר מאז הרבעון השלישי של 2007. זאת אחרי שהבנק המרכזי של אוסטרליה הפחית באופן מפתיע את ריבית הבסיס שלו ב-0.25% ל-3% ב-17 באפריל.

נגיד הבנק המרכזי גלן סטיבנס ציין שהבנק המרכזי עשוי להותיר את הריבית ללא שינוי בהמשך שכן "עמדת המדיניות המוניטרית הנוכחית ביחד עם יוזמות פיסקליות משמעותיות יספקו תמיכה משמעותית לביקושים המקומיים בתקופה הקרובה."

"אף על פי כן, אם נתחיל לראות שצמיחת המחירים לצרכן יורדת מתחת לרצועת היעד התחתונה של הבנק המרכזי של 2%-3%, ישנו סיכון גובר לכך שהבנק המרכזי יפחית שוב את הריבית", מסבירים במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

נזכיר כי אתמול (ד') שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, הגן על הצעדים בהם נקטו ממשל אובמה וממשלים במדינות אחרות במטרה ללחום במיתון העולמי. "הצעדים שננקטים כעת ואלו הנמצאים בצנרת יהוו את הבסיס החזק ביותר להשבת האמון כי התחלנו להניח את היסודות להתאוששות עולמית" אמר גייתנר בנאום במועדון הכלכלי בוושינגטון. "אנו נמצאים על המסלול הנכון לסיום המשבר".

"חשוב כי מדינות ה-G20 לא יסירו את רגלם מהגז עם הופעת הסימן הראשון להתאוששות", "בעוד שמדינות ברחבי העולם מתמודדות עם אתגרים שונים - כולנו מצואים באותה הסערה". "יהיה עלינו לבצע שינויים במדיניות על פי השינויים שיחולו בתנאי השוק".

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו אמש במגמה מעורבת, כאשר סנדיסק זינקה ב-13.3%.

מדד ניקיי 225 עלה ב-1.37% ל-8,727 נקודות ; מדד הנג-סנג עלה ב-2.26% ל-14,878 נקודות ; מדד שנחאי המשולב עלה ב-0.1% ל-2,583 נקודות ; מדד S&P/ASX 200 התחזק ב-2.04% ל-3,668 נקודות ; מדד קוספי הוסיף 0.94% ל-1,356 נקודות ; מדד סנסקס 30 מציג עליות לפני הנעילה.

בזירת המטבעות, הדולר עולה ב-0.32% ביחס לין ל-98.33 ין. הדולר האוסטרלי מוסיף 0.6% ל-0.708 דולר.

בזירת המאקרו

שיעור האבטלה באוסטרליה האמיר ל-5.7% במארס - הרמה הגבוהה ביותר מזה 5 שנים. האבטלה מצמצמת את ההכנסה הפנוייה, מערערת את אמון הצרכנים ומעודדת חסכנות. גם נתוני הצריכה בניו-זילנד אינם מעודדים הרבה יותר: ההוצאות בכרטיס אשראי צנחו ב-5.0% בשנה עד למרץ, הצניחה הגדולה ביותר בנתון זה מאז החל להתפרסם בדצמבר 1994.

מניות בכותרות

בנק מיזוהו פייננשל , עבר להפסד של 580 מיליארד ין (5.9 מיליארד דולר) בשנה הפיסקלית שהסתיימה ב-31 למארס, בהשוואה לרווח של 311 מיליארד ין בשנה המקבילה.

חברות הכרייה ריכזו עניין לאחר דיווחים בתקשורת האוסטרלית על מפגש בין ראשי BHP ביליטון לריו טינטו, לאחר הפגישה השנתית של בעלי המניות של ריו טינטו.

מניית פיוניר ריכזה עניין לאחר שנודע כי הונדה מוטורס עשויה להעניק לה עזרה פיננסית. נזכיר כי אתמול מניית פיוניר זינקה ב-17.1% לאחר שעיתון "ניקיי" דיווח כי ממשלת יפן תעניק לחברה עזרה בהיקף של 30 מיליארד ין (305 מיליון דולר).

מניות הבנקים ריכזו עניין לאחר שעיתון "ניקיי" דיווח כי בנק נומורה צפוי לדווח על הפסד של כ-7 מיליארד דולר בשנה הפסקלית שהסתיימה ב-31 למארס. מניית מיצובישי UFJ .

קירין הולדינגס , יצרנית הבירה הגדולה ביותר ביפן, הציעה לרכושת 54% מליאון נית'ן (סימול: LNN:AU) האוסטרלית, אותן היא עדיין לא מחזיקה וזאת כדי להעמיק את אחיזתה בשוק האוסטרלי. קירין צפויה לשלם לחברה האוסטרלית 2.4 מיליארד דולר אוסטרלי (1.7 מיליארד דולר).