אייל גבאי חברו של יוגב למכרז קרן המנוף מועמד למנכ"ל משרד ראש הממשלה

בעבר שימש גבאי עוזר ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, יועץ משפטי בכיר לשר המשפטים וב-1999 כיהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי וקשרים בינלאומיים בבזק בינלאומי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציע את תפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה למנהל רשות החברות הממשלתיות לשעבר, אייל גבאי.

גבאי, 41, ניהל בישראל את סניף קרן ההשקעות Babcock & Brown - פירמת השקעות בינלאומית המנהלת עשרות מיליארדי דולרים ונסחרת בבורסה האוסטרלית לפי שווי של 8 מיליארד דולר. הקרן סגרה את משרדיה בישראל לפני כשנה. קודם לכן, שימש כאמור מנהל רשות החברות הממשלתיות, עד מאי 2007. גבאי עונה לפרופיל שמחפש נתניהו לאיוש התפקיד: דמות כלכלית עם עדיפות ברורה לאנשי משרד האוצר לשעבר.

אם ייכנס גבאי לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הוא יהנה ממערכת יחסים קרובה ומשיתוף פעולה הדוק עם מקורבו של נתניהו ויו"ר הוועדה המייעצת למועצה הלאומית לכלכלה, אורי יוגב. השניים מכירים מתקופת האוצר, אז שימש יוגב ראש אגף תקציבים. בנוסף, גבאי ויוגב הקימו קבוצה שהתמודדה על מכרז האוצר לניהול קרנות המנוף. בסופו של דבר הקבוצה פרשה מהמרוץ ולא הגישה הצעה.

לגבאי תואר ראשון במשפטים ובכלכלה ותואר שני במינהל עסקים. את ההתמחות במשפטים עשה בלשכתה של שופטת בית המשפט העליון דליה דורנר. בעבר שימש גבאי עוזר ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, יועץ משפטי בכיר לשר המשפטים (צחי הנגבי), וב-99' כיהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי וקשרים בינלאומיים בבזק בינלאומי. בתקופתו באוצר הוא הוביל את הפרטת אל על, בזק ובתי הזיקוק וכן את פיצול רכבת ישראל מרשות הנמלים.