מזוז: אולמרט מנסה להביא לדחיית ההליכים בעניינו ככל הניתן - ללא כל הצדקה עניינית

היועמ"ש אמר את הדברים בתגובה מקדמית לעתירה שהגיש אולמרט לבג"ץ, בה ביקש לדחות את השימוע בעניינו רק לאחר שיתקבלו כל ההחלטות בנוגע למכלול הפרשות שבהן הוא נחקר

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, טוען כי אולמרט מנסה להביא לדחיית ההליכים בעניינו למועדים רחוקים ככל הניתן, וזאת ללא כל הצדקה עניינית.

הדברים נאמרו בתגובה מקדמית שהגיש מזוז לעתירה שהגיש אולמרט לבג"ץ, בה הוא ביקש לדחות את השימוע בעניינו רק לאחר שיתקבלו כל ההחלטות בנוגע למכלול הפרשות שבהן הוא נחקר. עוד ביקש אולמרט לדחות את השימוע לאחר השלמת עדותו המוקדמת של מוריס טלנסקי.

מזוז אומר כי משמעות היענות לבקשתו של אולמרט היא דחייה ממושכת של השימוע - וממילא גם ההחלטה בעניינו - לפרק זמן ארוך ובלתי ידוע של חודשים רבים.

לדברי מזוז, לא מדובר בדחייה קצרה של שבועות לשם נסיעה לצורך בדיקות רפואיות או טיפול רפואי, אלא מדובר בדחייה של חצי שנה או יותר. מזוז אומר כי מועדי השימוע תואמו עם באי-כוחו של אולמרט ונדחו מספר פעמים לבקשתם ונקבעו מחדש לתיאום עימם. עצם קיומן של חקירות נוספות בעניינו היה ידוע לאולמרט ולסניגוריו, וגם עיקר חומר החקירה הרלוונטי מצוי בידיו תקופה ארוכה.

מזוז אומר כי אל מול רצונו של אולמרט לדחות את הליכי השימוע וההחלטה בעניינו למועדים רחוקים ככל הניתן, עומד האינטרס הציבורי של ניהול הליכים פליליים באופן יעיל ומהיר ושמירה על אמון הציבור במערכת אכיפת החוק.

במקביל הגישה הפרקליטות בקשה לקביעת מועד דיון דחוף בעתירה, על מנת שלא לעכב את ההליכים בעניינו של אולמרט. בקשה זו עולה בקנה אחד עם החלטת השופטת מרים נאור, אשר הוציאה צו ביניים המונע את השימוע עד ל-10 למאי השנה.