76% מהאנליסטים סבורים כי המדינה לא צריכה להציל טייקונים; מעריכים כי מדד ת"א100 יעלה ב-7% עד סוף השנה

כך עולה ממשאל שערכה חברת גלברט כהנא בקרב 50 בתי השקעות ובנקים בישראל ; 70% חושבים כי יובל שטייניץ אינו השר המתאים ביותר לניהול ענייני האוצר בימים אלה ; 76% סבורים כי שכר הבכירים בישראל אינו פרופורציונלי להישגי החברות

87% מהאנליסטים ומנהלי ההשקעות בישראל מעריכים כי ישראל תצא מהמיתון ב-2010 -וכ-74% מהם מעריכים שגל הפיטורים הגדול במשק עדיין לא מאחורינו. כך עולה ממשאל שערכה חברת גלברט כהנא קשרי משקיעים בקרב כ-50 אנליסטים מ-50 בתי השקעות ובנקים בישראל. 53% סבורים כי היציאה מהמיתון תתרחש כבר במחצית הראשונה של השנה הבאה, ו-34% - במחצית השנייה. 4% מעריכים כי ישראל תצא מהמיתון כבר השנה, ו-9% הנותרים מעריכים שהדבר יקרה ב-2011 או מאוחר יותר.

עם זאת, בשוק ההון הישראלי מעדיפים להיות אופטימיים. כ-66% מהנשאלים הביעו אופטימיות ממצב שוק ההון הישראלי. אשר לדולר, ממוצע ההערכות של 50 האנליסטים שהשתתפו במשאל הוא ששער הדולר יהיה כ-4.24 שקלים בעוד 3 חודשים, ובסוף 2009 - כ-4.30 שקלים. מדד תל אביב 100, להערכתם הממוצעת, יהיה בסוף 2009 כ-774 נקודות - עלייה של 7% בהשוואה למדד הנוכחי. מדד הנאסד"ק, לפי ההערכה הממוצעת, יגיע בסוף 2009 ל-1,729 נקודות.

כ-59% מהאנליסטים שהשתתפו במשאל סבורים כי ממשלת נתניהו תצליח להתמודד עם בעיית האבטלה בישראל, וכ-91% מהאנליסטים השיבו שהם סומכים על ראש הממשלה ועל יכולתו לנהל בהצלחה את מדיניות משרד האוצר בעת הזו.

לגבי שר האוצר החדש, יובל שטייניץ, לעומת זאת, השיבו כ-70% מהאנליסטים כי אינם סבורים שהוא האיש הנכון להוביל את כלכלת ישראל בעת הזו.

למעמד המנהל הישראלי המוערך ביותר בקרב האנליסטים הגיעו שניים: אלי יונס, מנכ"ל מזרחי טפחות , ושלמה ינאי, מנכ"ל טבע , עם כ-9% מהמשיבים שבחרו בהם. למקום השלישי הגיע מנכ"ל שופרסל , אפי רוזנהויז עם כ-7%, ומיד אחריו שובצו יוסי אקרמן, נשיא אלביט מערכות , ועמוס שפירא מנכ"ל סלקום עם כ-6% מהמשיבים שבחרו בהם.

המשאל בדק גם את שביעות הרצון של שוק ההון מתפקודם של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, שזכה לציון גבוה של 8.2 (בסולם 1-10); יו"ר רשות ניירות ערך, זוהר גושן, שקיבל את הציון 6; המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, קיבל את הציון 6.8; ויו"ר רשות ההגבלים העסקיים, רונית קן, שקיבלה את הציון 6.2.

בתשובה לשאלה האם על המדינה להירתם ולהציל טייקונים מקשייהם העסקיים, השיבו 76% מהאנליסטים בשלילה.

כ-76% מהאנליסטים קבעו ששכר הבכירים בישראל אינו פרופורציונלי להישגי החברות, כ-22% ציינו כי השכר תואם במידה סבירה את הישגי החברות - ורק 2% מהאנליסטים מאמינים כי שכר הבכירים בישראל תואם מאוד את הישגי החברות.

כ-49% מהאנליסטים קבעו כי סטטוס מקצוע האנליסט בישראל נמצא בנסיגה ו-38% מהם סבורים כי סטטוס המקצוע שומר על מעמדו. רק 13% מהאנליסטים מרגישים שסטטוס המקצוע נמצא בעלייה.