תתבייש לך, בני בגין

פאוסט מכר את נשמתו עבור תענוגות הגוף. ובשביל מה מכרת אתה את שלך, מר בגין?

בשורה טובה לי אליך, בני בגין: אתה עומד לקבל תקציב ל-8 תקנים לעובדים בלשכתך, הלשכה של שר ללא תיק. יש עוד 6 כמוך, ובמקביל גם שרים עם תיק, אבל תיק ריק מתוכן עם תארים מצחיקים. למה אני פונה דווקא אלייך? כי אתה בני בגין.

אני פונה אליך כלאדם שלפני שנים התפטר מהכנסת באומרו שאינו רוצה להיות נבחר ציבור ללא ציבור. כמה יפים היו האמירה והמעשה. הייתי בטוח שכבר בהתחלת המו"מ הקואליציוני, כשהתברר שאין לך תעסוקה - שבעצם לא רוצים אותך - הייתי בטוח שתודיע בשאט נפש שאינך מוכן להיות במקום שלא רוצים אותך. למרבית התדהמה, האכזבה והצער, אתה מוכן בלי בעיה להיות נבחר לתיק ללא תיק, לקבל שכר חינם, ולספוג את ההשפלה שלא נמצאת ראוי לתיק חשוב, ואפילו לא חשוב. אני פונה אליך כאדם שמעשיו היוו פעם השראה ליושר ציבורי - והיום הם נותנים לגיטימציה לשחיתות ציבורית.

ציפינו שתהיה ראש החנית במאבק נגד השחיתות הציבורית של שרים, סגנים, יועצים, עוזרים, מזכירות, מכוניות וכו'; לפחות שתגנה אותה. הדבר האחרון שחשבנו הוא שתצטרף, תהיה אחד מאלה ההורסים כל חלקה של יושר ציבורי. והנה, לא מצאת בעצמך אפילו היושר שמפגין חברך לסיעה מיקי איתן, שוויתר על לשכה ועל עוזרים ועל מכונית וממשיך לשבת בחדרו בכנסת. אפילו לא זה.

מה קרה לך? מה אתה חושב כשאתה מגיע בבוקר ללשכתך לעוד יום בטלה? מה אתה חושב כשאתה יושב בדיוני התקציב הדורשים קיצוץ בשירותים חיוניים לאנשים נזקקים? האם חשבת מה אפשר היה לעשות בכל המיליונים שעולה האחזקה שלך ושל כמותך?

האם הרהרת במסר שמשדרת בגידתך הצינית, הבוטה, בכל מה שסימלת ובאנשים שהאמינו בך? פאוסט מכר את נשמתו לשטן בשביל תענוגות הגוף. למה אתה עשית את זה? בשביל הכבוד? נוחיות? שררה? כסף? תתבייש לך.

וזו לא רמאות, ביבי?

פעם, ביבי, כשהיית שר האוצר, נימקת את הקיצוצים בקצבאות הביטוח הלאומי בכך שרבים מקבלים אותן במירמה. מה שנכון. עכשיו אתה נותן קצבאות עתק לאנשים שנקראים שרים בלי תיק, או עם תיק עקר מסמכויות ועשייה. זו לא רמאות? *