כמה טוויטר שווה באמת? מיקרוסופט, גוגל ואפל בקרב מחירים על שירות המיקרו-בלוגינג

קשה להשתכנע שהספקולציות לגבי שווייו של טוויטר, הנמצאות בטווח של כמה מאות מיליוני דולרים, הן ריאליות

את טוויטר בהחלט ניתן לסמן כאחת התופעות יוצאות הדופן של עולם האינטרנט בשנים האחרונות. אתר המיני-בלוגינג הצנוע, צבר פופולריות עצומה והפך לכלי לגיטימי לשמירה על יחסי ציבור באמצעות האינטרנט.

מספר המשתמשים באתר גדל בצורה אסטרונומית ועל-פי נתונים של חברת מחקרי השוק comScore, מספרם הוכפל בתקופה שבין מארס אשתקד לזה האחרון. אך כפי שיודע כל אמן רחוב מנוסה, משיכת תשומת ליבו של ההמון היא החלק הקל של העבודה, החלק הקשה הוא למנוע ממנו לברוח כשמגיע הזמן לעבור בין האנשים עם הכובע ההפוך.

קשה להשתכנע שהספקולציות לגבי שווייו של טוויטר, הנמצאות בטווח של כמה מאות מיליוני דולרים, הן ריאליות. זאת למרות שרשימת הרוכשות הפוטנציאליות כוללת כמעט כל חברת טכנולוגיה גדולה בעלת הון זמין לשימוש.

עבור חלק מהחברות הללו ההשתלטות על טוויטר אינה צעד הגיוני. דומה שאפל למשל, תמשיך לתת עדיפות למערכות השירותים הסגורות שהיא מעניקה ללקוחותיה על פני מערכת פתוחה כמו של טוויטר, וישנן כמובן עוד חברות שהשווי הריאלי של טוויטר עבורן כלל אינו ברור.

הבעיה הגדולה, כאמור, היא שטוויטר, שמעסיקה פחות מ-40 עובדים, אינה משכילה לייצר הכנסות מהפופולריות שלה. השימוש באתר הוא חינם ולעת עתה לא מוצגות בו מודעות פרסום. גם אם יחליטו קברניטיו להציג בו מודעות כאלה, הרקורד של אתרי רשתות חברתיות בתחום, שהוכחו כזירת פרסום לא יעילה במיוחד, משחק לרעתם.

אך אם כבר משווים את טוויטר לאתרים אחרים, אזי מדובר באתרים המעניקים שירותי תקשורת מקוונים, דוגמת שרתי דואר אלקטרוני, שבדרך כלל לא מצליחים לשרוד באופן עצמאי לאורך זמן. אפשרויות אחרות לייצור הכנסה מהאתר, כמו פתיחת שירות בתשלום למנויים מועדפים, ידרוש תעוזה רבה מצד מנהלי השירות, תוך הבעת אמון בלקוחותיו.

מכירה של טוויטר ייקבע בסופו של דבר על-ידי שני משתנים, האחד הוא הסכום תמורתו מוכנים מייסדי האתר להיפרד מבן טיפוחיהם, השני הוא קרב הצעות המחיר שעשוי להתפתח בין המועמדות לרכוש את החברה. בשורה התחתונה, קרב כזה מתאפשר רק מכיוון שלענקיות כמו גוגל, אפל ומיקרוסופט יש הון נזיל שאינו מניב שום רווח. המחויבות של חברות אלו כלפי המשקיעים היא להשתמש בהון הזה בחוכמה.