רשות ההגבלים העסקיים בארה"ב בודקת אם אריק שמידט יכול לשבת גם בדירקטוריון אפל

גוגל השיקה לאחרונה את אנדרואיד, מערכת הפעלה לטלפונים סלולריים חכמים, העשויה לקרוץ לצרכנים המעוניינים במכשיר הדומה ל-iPhone של אפל

ה-FTC, המקבילה האמריקנית לרשות ההגבלים העסקיים, בודקת האם גוגל ואפל מפירות את הוראות החוק ומונעות תחרות הוגנת. לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", הרשות בודקת האם יש ניגוד עניינים בכך ששני דירקטורים הם חברים במועצות המנהלים של שתי החברות: אריק שמידט, מנכ"ל גוגל, וארתור לוינסון, מנכ"ל ג'ננטק לשעבר.

לכאורה, אפל וגוגל אינן מתחרות, אך הן עשויות למצוא עצמן בתחרות צמודה בשוק הסלולר המתפתח ולכן יש פגיעה בתחרותיות בכך ששמידט ולוינסון יושבים בדירקטוריון של אפל וגוגל.

גוגל השיקה לאחרונה את אנדרואיד, מערכת הפעלה לטלפונים סלולריים חכמים, העשויה לקרוץ לצרכנים המעוניינים במכשיר הדומה ל-iPhone של אפל.

מערכת האנדרואיד של גוגל כבר מותאמת למכשירים מתחרים ל-iPhone מתוצרת חברות שונות, ביניהן מוטורולה. גוגל הודיעה בעבר כי אין בכוונתה לייצר מכשיר מתחרה ל-iPhone.

במידה וה-FTC ימצא שמינויים של שמידט ולוינסון הוא בסתירה עם החוק, הם ייאלצו להתפטר מאחד מהדירקטוריונים בהם הם יושבים. במידה שהרשות לא תצליח למצוא הוכחות מוצקות לקיומה של תחרות ישירה בין שתי החברות, קשה יהיה לה לטעון להפרת החוק.