יו"ר הפד בניו יורק שנחשד בניגוד עניינים התפטר מתפקידו

סטיבן פרידמן, לשעבר יו"ר גולדמן זאקס, רכש השנה מניות של הבנק, לאחר שזה הפך לבנק רגיל, שנתון לפיקוח הפד

יו"ר מועצת המנהלים של הפדרל ריזרב בניו יורק, שנחשד השבוע בניגוד עניינים, התפטר מתפקידו. סטיבן פרידמן רכש בכמה מועדים השנה, מניות של גולדמן זאקס, הבנק שבו שימש כיו"ר לפני מינויו בפד. בהודעה שפרסם הפד של ניו יורק נכתב כי פרידמן הגיש את התפטרותו המיידית, לאחר שהוא היה אמור לפרוש מתפקידו רק בסוף השנה.

במכתב שכתב לנשיא הפד של ניו יורק, וויליאם דדלי, ולחברי מועצת המנהלים. טוען פרידמן כי לאחר שגולדמן הפכך לבנק רגיל, הוא הסכים להישאר בתפקידו כדי לשמור על המשכיות בתקופה של משבר פיננסי רחב היקף. הוא דיווח על המניות שהיו ברשותו, ולדבריו, לא נוצר ניגוד עניינים בין תפקידו לעובדה שהוא מחזיק במניות גולדמן, אבל לאור הביקורת שנמתחה עליו שלא בצדק, כאילו תרומתו בפד מושפעת מכך, ולכן "אינה ראויה", הוא בוחר לפרוש, "כדי לאפשר לפדרל ריזרב לבצע את עבודתו החשובה ללא הפרעה מיותרת".

תומס בקסטר, סגן נשיא של מועצת המנהלים אמר כי "אין ספק ש-2008 היתה אחת השנים המאתגרות ביותר בהיסטוריה של הפד בניו יורק. היה לנו מזל שהיה לנו את סטיב כיו"ר בתקופה הזאת, במיוחד לאחר שטים גייתנר (נשיא הפד בניו יורק עד ינואר), בחר לקבל את הצעת הנשיא אובמה להיות שר האוצר". בקסטר אף הוסיף כי לדעתו האחזקות של פרידמן לא היוו הפרה כלשהי של החוק או של תקנות הפד.

פרידמן הצטרף לגולדמן זאקס ב-1966 והיה לשותף בחברה ב-1973. הוא מונה לסגן היו"ר כ-13 מאוחר יותר, ושימש יו"ר משותף בבנק ההשקעות בין 1990 ל-1994.