מנכ"ל גוגל: "Youtube יהיה עסק רווחי ומצליח - אם כי זה ייקח זמן"

אריק שמידט אמר כי כבר היום גוגל מתרגמת להכנסות את "מאות מיליוני" סרטוני הווידיאו שמועלים לאתר שיתוף הקבצים, אך לא התייחס להערכות בשוק לפיהן הפסדי YouTube עלולים להגיע השנה לכ-400 מיליון דולר

אריק שמידט, מנכ"ל גוגל , אמר ביום ה' שעבר, בעת אסיפת בעלי המניות השנתית במשרדי החברה בקליפורניה, ש"YouTube יהיה בסופו של דבר עסק רווחי ומצליח, אם כי יידרש זמן מה להגיע למצב הזה".

שמידט ומנהלים בחברה אמרו שכבר היום גוגל מתרגמת להכנסות את "מאות מיליוני" סרטוני הווידיאו שמועלים לאתר שיתוף הקבצים YouTube שבבעלותה. עם זאת, שמידט לא התייחס להערכות בשוק לפיהן הפסדי YouTube עלולים להגיע השנה לכ-400 מיליון דולר.

שמידט דיבר על נושאים מגוונים באסיפה ובין היתר אמר כי הוא מצפה שהפיקוח הממשלתי על החברה יתהדק בכל רחבי העולם, וכי היא משקיעה תשומת לב רבה יותר באופן שבו היא מתייחסת לנושאים עסקיים מסוימים, כתוצאה מכך. הוא התייחס לסדרת צעדים לקיצוץ בעלויות החברה, שהפכו את ענקית החיפוש ליעילה יותר, אך לא הפריעו לחדשנותה.

עניין נוסף הוא הסוגיה שנבדקת כעת ב-FTC בארה"ב, גוף המקביל לרשות ההגבלים העסקיים - אם העובדה ששמידט יושב בדירקטוריונים של שתי חברות - גוגל ואפל - וכמוהו גם מנכ"ל ג'ננטק לשעבר ארתור לוינסון, גורמת להפרת החוק. שמידט אמר כי אינו מעלה על דעתו לפסול את עצמו מהתפקיד באפל וכי הוא אינו רואה בגוגל ובאפל "מתחרות עיקריות". מנגד, אמר כי כאשר הדיון נוגע בנושאים תחרותיים הוא פוסל את עצמו.