דפוס בארי נגד המדינה ו-HP: פעלו שלא כדין במכרז להנפקת תעודות זהות חכמות

עוד מתבקש ביהמ"ש להצהיר כי HP לא עמדה בתנאי הסף הטכנולוגי של המכרז, הטעתה את המדינה וגרמה לה לחשוב כי היא עומדת בו, וכי המדינה פעלה שלא כדין כשלא פסלה את הצעת HP בשל אי-העמידה בתנאי הסף

דפוס בארי הגיש היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב עתירה להצהיר כי המדינה וחברת היולט פקרד (HP) ישראל פעלו שלא כדין במהלך המכרז להנפקת תעודות זהות "חכמות" לאזרחי מדינת ישראל, באופן שהביא לכריתתו שלא כדין של ההסכם ביניהם.

עוד מתבקש בית המשפט להצהיר כי HP לא עמדה בתנאי הסף הטכנולוגי של המכרז, הטעתה את המדינה וגרמה לה לחשוב כי היא עומדת בו, וכי המדינה פעלה שלא כדין כאשר לא פסלה את הצעתה בשל אי-העמידה בתנאי הסף הטכנולוגי.

דפוס בארי מבקש עוד להצהיר כי בשל מחדלי המשיבים נמנע ממנה להתקשר עם המדינה בהסכם להנפקת תעודות זהות חכמות, וכן נמנע ממנה לקבל את רווחי הפרויקט המוערכים ב-10 שקלים לפחות לכל תעודת זהות שתסופק בפועל על-ידי HP.

בעתירה נאמר כי דפוס בארי והיולט פקרד היו המשתתפות היחידות במכרז שפרסם משרד הפנים, וכי המדינה "שכחה" את חובתה לנהוג בתום-לב בהגינות ובשוויון, חברה לתאגיד פרטי (HP), ואלה פעלו יחדיו במטרה לפגוע בתאגיד פרטי אחר (דפוס בארי).

לדברי דפוס בארי, באמצעות עוה"ד רון ברקמן, נחום קובובסקי ודקלה בצלאל ממשרד ברקמן וקסלר בלום ושות', בהצעת HP נפלו פגמים חמורים אשר היו צריכים להביא לפסילתה על הסף.

מ-HP נמסר בתגובה: "חברת HP טרם קיבלה לידיה כתב התביעה, וכשתקבל תגיב כראוי בבית המשפט. יחד עם זאת, מהמידע שהגיע מאמצעי התקשורת עולה כי בארי ממחזרת חומר שנלעס עד לזרא בפני ערכאות שונות של בתי המשפט, כולל בבית המשפט העליון, וכל טענות בארי נדחו בשלל ההליכים שנקטה בהם כנגד המדינה וכנגד HP. לאחר שבארי כשלה בהליכי המכרז ולא עמדה בתנאי הסף שהוגדרו על-ידי המדינה, היא מנסה בתואנות מתואנות שונות לנסות ולהלך אימים".