דנקנר ממשיך לממש האחזקה בקרדיט סוויס: קונצרן כור ירשום רווח של 904 מיליון שקל ברבעון השני

הקונצרן מחזיק ב-1.5% ממניות הבנק השוויצרי - הפחית בלמעלה ממחצית את אחזקותיו בקרדיט סוויס בסדרת המימושים האחרונה ■ ברבעון הראשון ירשום כור תעשיות רווח של 163 מיליון שקל בגין המימושים

נוחי דנקנר ממשיך לממש את האחזקה של קבוצת האחזקות IDB בבנק השוויצרי קרדיט סוויס : קונצרן כור תעשיות ירשום בגין המכירה הנוכחית רווח של 323 מיליון שקל.

הקונצרן מחזיק ב-1.5% ממניות הבנק השוויצרי לאחר סדרת מימושים שבוצעו באחרונה (אשר דווחו ב-26 באפריל וב-3 וב-7 במאי), ובמילים אחרות - כור הפחית בלמעלה ממחצית את אחזקותיו בקרדיט סוויס בסדרת המימושים האחרונה, מאחר ובטרם המימושים החזיק למעלה מ-3% בקרדיט סוויס.

הרווחים של כור יזקפו ברובם לדו"חות הרבעון השני, אז ירשום הקונצרן רווח של 904 מיליון שקל בגין המימושים. אלו יצטרפו לרווח של 163 מיליון שקל בדו"חות הרבעון הראשון בעקבות מכירת מניות הבנק.

בקונצרן ממשיכים לציין בהודעתם לבורסה כי בכוונתם להמשיך ולהיות בעלת מניות משמעותית בקרדיט סוויס, חרף העובדה שאחזקתם הנוכחית אינה מקנה להם מעמד של בעל עניין בבנק. על פי דיווחי החברה, מסגרת ההשקעה הכוללת בבנק כפי שאישרה מועצת המנהלים של כור היא 5 מיליארד דולר, מתוכם נוצלו עד כה 2.04 מיליארד שקל. בשער המניה הנוכחי, אם תמכור כור את כל יתרת אחזקתה תרשום רווח הון נוסף של 960 מיליון שקל. מכל פנים, נזכיר כי היתר שליטה בבנק השוויצרי ניתן לקבל רק מאחזקה בשיעור 10% ומעלה.

ניתוח הרווחים של החברה מראה כי כור רשמה בסדרת המימושים האחרונה רווח של 323 מיליון שקל, שמתווספים לרווחים של 683 מיליון שקל השנה, 575 מיליון שקל ב-2008 - כלומר 1.58 מיליארד שקל בסך הכל. סדרת המימושים מאפשרת לכור לרשום רווחים נוספים שאינם תלויים מהאחזקה העיקרית שלה, מכתשים אגן (41.9% מהון המניות). בכך, בהנחה וכור תחלק דיבידנד לבעלי מניותיה, יזרמו רווחי ההון בשרשור הדיבידנדים למעלה בעץ האחזקות של הקבוצה, דרך דיסקונט השקעות ו-IDB פיתוח, ויסייעו לאזן ולקזז - במידת הצורך - חולשה בתוצאות הכספיות של חברות אחרות של הקבוצה, המספקות את עיקר הדיבידנדים של הקבוצה בימים כתיקונם.

כורכור