מכה מורלית ל-HP ישראל: טאואר מפסיקה חוזה מיקור-חוץ ב-100 מיליון שקל

טאואר העבירה לפני כשנתיים את ניהול תשתיות המחשוב הארגוניות שלה לידי זרוע השירותים של HP ישראל ■ העסקה המקורית היתה אמורה להימשך כ-7 שנים

אחד מפרויקטי מיקור-החוץ (אאוטסורסינג) הגדולים בישראל בתחום המחשוב עומד להסתיים טרם זמנו. ל"גלובס" נודע, כי טאואר, שהעבירה לפני כשנתיים את ניהול תשתיות המחשוב הארגוניות שלה לידי זרוע השירותים של HP ישראל, הפסיקה את ההתקשרות ביניהן. העסקה המקורית הייתה אמורה להימשך כ-7 שנים תמורת תשלום של כ-26 מיליון דולר, כ-100 מיליון שקל בתחילת 2007. לפי הערכות, הפסקת ההתקשרות בין החברות עשויה להביא לפיטורי 30 עובדי טאואר שהועסקו על-ידי HP.

התקופה האחרונה היא בעייתית מבחינת פרויקטים מחשוב גדולים, אבל על-פי הערכות הסיבה למהלך אינה קשורה למשבר וגם לא לחוסר שביעות רצון של הצדדים המעורבים. הסיבה היא שטאואר כבר אינה אותה החברה מאז רכשה את ג'אז האמריקנית לפני מספר חודשים, מה שגרם לה להסתמך על היכולות החדשות שקיבלה. לפני כשנתיים דיווחה טאואר כי היא עתידה לחסוך כחצי מיליון דולר בשנה. ביטול העסקה יעלה לה בקנס על הפסקת חוזה באופן חד-צדדי.

עבור HP ישראל זו מכה מורלית. כאשר נחתם הפרויקט הוא היווה ניצחון על IBM ו-EDS, וגם היה זכייה ראשונה משמעותית ל-HP תחת ההנהלה החדשה, לאחר מה שעבר על החברה עם פרשת השיווק האפור ופרישת המנכ"ל גיל רוזנפלד.

מטאואר נמסר: "כתוצאה מהמיזוג עם ג'אז נוצרו ברשותנו יכולות פנימיות טובות ומספקות של שירותי ה-IT. נוכח זאת הוחלט על סיום שיתוף הפעולה בין טאואר ל-HP. אנו מרוצים משיתוף הפעולה ומביצועי HP בשנתיים האחרונות. נעשה הכול על-מנת שהמעבר יתבצע באופן מוצלח ככל האפשר מבחינה עסקית ומבחינת העובדים".