ארה"ב: עו"ד שנאשם בהונאה של 700 מיליון דולר הודה באשמה

מארק דראייר, עורך דין ניו-יורקי שמואשם במכירות שטרי חוב מזויפים, הודה באישומים של הלבנת הון, קשירת קשר לביצוע פשע, ביצוע הונאה בניירות ערך וביצוע הונאה טלפונית ■ צפוי למאסר ממושך

מארק דראייר, עורך דין ניו-יורקי שמואשם במכירות שטרי חוב מזויפים בשווי כולל של 700 מיליון דולר, עלול לבלות את שארית חייו בכלא, לאחר שהודה במעשי הימרמה המיוחסים לו. דראייר, 59, הודה בבית משפט פדרלי בניו-יורק באישומים של הלבנת הון, קשירת קשר לביצוע פשע, ביצוע הונאה בניירות ערך וביצוע הונאה טלפונית.

קורבנות הונאת הפונזי של דראייר הפסידו יותר מ-400 מיליון דולר, לדברי התובעים. עורך דינו של דראייר, ג'רלד שרגל, אמר כי יבקש מהשופט לנהוג בדראייר במידת הרחמים. דראייר שיתף פעולה עם כונס הנכסים וסייע לאתר נכסים שבאמצעותם ניתן יהיה להשיב לקורבנות ולנושים חלק מכספם.

ב-2 בדצמבר נעצר דראייר בטורונטו והואשם בהתחזות לעורך דין שעובד עבור תוכנית הפנסיה של המורים באונטריו. התביעה טוענת כי בשנים 2004-2008 מכר דראייר שטרות חוב מזוייפים ל-13 קרנות גידור ול-3 אנשים פרטיים. דראייר שיקר לחוקרים באמרו שרביים משטרי החוב הונפקו בידי חברת הבנייה הניו יורקית שלדון סולואו.

דראייר השתמש בכסף לסבסוד החברה המפסידה שלו, וכן לשלם לחלק מקורבנות הונאת הפונזי ולרכישת מותרות עבור עצמו, כולל יאכטה, בתי קיט בהמפטונס ואוסף אמנות מודרנית בשווי של 39 מיליון דולר.

לטענת הרשויות, דראייר גם הלבין כספים באמצעות חשבונות הבנק של משרד עורכי הדין שלו, שבעל המניות היחיד בו היה לא אחר מאשר דראייר עצמו. לדברי התביעה, כללו קורבנות ההונאה את אמרנת' גרופ, פרלה ווינברג פרטנרס, איטון פארק קפיטל מנג'מנט, קונקורדיה אדוויסורס, נובטור, מאייר ונצ'רס, בלקסטון גרופ, GSO קפיטל פרטנרס ואליוט מנג'מנט קורפ.