אסיה ננעלה במגמה מעורבת; הונג קונג איבדה 0.55% בעוד ששנחאי עלתה ב-1.7%; סנוק טיפסה ב-6.9%

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] נתוני מאקרו מעורבים בסין - הייצור התעשייתי בסין גדל בקצב איטי מהצפוי באפריל בעוד שהמכירות הקמעונאיות עלו מעבר לתחזיות ■ אולימפוס זינקה ב-12.8% וניסן עלתה ב-6.2%

המדדים המובילים באסיה סיימו את יום המסחר במגמה מעורבת, כאשר טוקיו סיימה בעליות בעוד שהונג קונג ננעלה בירידיות. אולימפוס וניסן מוטור הובילו את העליות בטוקיו בשל צפי לשינוי לטובה בהכנסותיהן של החברות.

אנליסטים אינם מסכימים באשר לתחזית הצמיחה לטווח הקרוב, כאשר קניצ'י היראנו מטשיבנה סקיורטיז אמר כי "לא התפוגגה התקווה כי המשבר הכלכלי העולמי עבר את השלב הקשה ביותר". עם זאת, דניקה המפטון מבנק אוף ניו זילנד הזהירה כי "שוקי ההון והמשקיעים הפכו לאופטימיים מדי באשר לעיתוי השינוי ולחוסנה של הכלכלה העולמית".

בורסת שנחאי סיימה בעליות נאות על אף שהתפוקה התעשייתית בסין גדלה בקצב איטי מהצפוי בחודש אפריל, והודות לעלייה חדה מהצפוי במכירות הקמעונאיות. מדד שנחאי המשולב עלה ב-44% מאז תחילת השנה על רקע יישומה של חבילת התמריצים של ממשלת סין הנאמדת ב-586 מיליארד דולר.

"ההתאוששות עדיין לא יציבה - היצוא חלש ביותר", אמר אייזק מנג, כלכלן בכיר ב-BNP פריבה בביג'ין. "הביקושים המקומיים שומרים על חוסן ויציבות".

וול סטריט ננעלה אמש (ג') במגמה מעורבת כאשר דאו-ג'ונס עלה ב-0.6% בעוד שנאסד"ק ירד ב-0.9%. ג'נרל מוטורס איבדה יותר מ-20%.

מדד ניקיי 225 עלה ב-0.45% ל-9,340 נקודות בנעילה ■ מדד הנג-סנג ירד ב-0.55% ל-17,059 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב עלה ב-1.74% ל-2,663 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 ירד ב-0.43% ל-3,860 נקודות ■ מדד סנסקס 30 מציג עליות לקראת הנעילה.

בזירת המטבעות, הדולר נסחר ביציבות ביחס למטבע היפני על 96.44 ין לדולר.

בזירת המאקרו

הייצור התעשייתי בסין גדל בקצב איטי מהצפוי באפריל - התפוקה התעשייתית התרחבה ב-7.3%, לעומת צפי לגידול של 8.6%. במארס התרחבה התפוקה התעשייתית ב-8.3%. המכירות הקמעונאיות לעומת זאת עלו בשיעור של 14.8% - מעבר לתחזיות לגידול של 14.5%. בחודש מארס גדלו המכירות הקמעונאיות בסין ב-14.7%.

ההשקעות בנכסי נדל"ן בערי סין גדלו ב-30.5% בארבעת החודשים הראשונים של השנה, בעוד שהמשלוחים הימיים המשיכו להצטמצם במהלך חודש אפריל.

ייצור האנרגיה בסין המשיך להידרדר והציג נסיגה של 3.5% באפריל לאחר ירידה של 1.3% במארס. ענפי המחשבים, הסלולר, הפלדה והברזל הציגו האטה בצמיחה. ענפי כלי הרכב, המלט, והנפט, לעומת זאת, הציגו תוצאות טובות יותר.

עודף החשבון השוטף של יפן עלה יותר מהצפוי במארס לרמה של 1.48 טריליון ין לעומת 1.12 טריליון בחודש הקודם ובהשוואה לתחזיות של 1.21 טריליון. במונחים שנתיים, העודף ירד ב-48.8%- לעומת השנה קודמת, הירידה הקטנה ביותר מזה חמישה חודשים. אך היצוא צנח ב-46.5%- ב-12 החודשים מאז מארס 2008 בשל חולשה מתמשכת של הביקושים למכוניות ומוצרי אלקטרוניקה יפניים.

מניות בכותרות

ניסן מוטור הציגה עליות על אף שהציגה את ההפסד הראשון מאז שפול אוטליני לקח על עצמו את תפקיד המנכ"ל ב-1999. המנכ"ל של יצרנית כלי הרכב היפנית אמר כי נראה שהתנאים בשוק משתפרים בתקופה הנוכחית.

יצרנית המצלמות היפנית אולימפוס עלתה בחדות לאחר שעדכנה מעלה את תחזית הרווחים.

יצרנית כלי הרכב היפנית טויוטה ריכזה עניין לאחר שהודיעה על כוונתה לצמצם את ייצור המכוניות במהלך השנה הבאה.

חברת הנפט הסינית סנוק ריכזה עניין על רקע עליית מחיר הנפט זה היום השני ברציפות. נציין כי אתמול (ג') הורידה סוכנות הארגיה האמריקנית את תחזיותיה ביחס לביקוש העולמי לנפט לשנה הקרובה. בסוכנות חוזים ירידה בביקושים בהיקף של 1.8 מיליון חביות ליום ב-2009, זאת לעומת תחזית קודמת שפורסמה בחודש שעבר שצפתה ירידה של 1.4 מיליון חביות ליום.

חברת הכרייה האוסטרלית ריו טינטו העריכה כי התחזית לתקופה הקרובה נותרה מעורפלת אך יחד עם זאת היא גם הודיעה שהרע מכל כבר מאחורינו ושהביקושים מצידה של סין נותרו גבוהים. BHP ביליטון