דני דנקנר וסטנלי פישר נפגשו בשעות הצהריים לאחר שנועדו קודם לכן בפסגת שוק ההון של "גלובס"

בתקופה האחרונה התבטא בנק הפועלים בביקורת על כך שבנק ישראל לא קיים שיחה עם דני דנקנר על תפקודיו, ולכן זה כלל אינו יודע בגין מה מבקשים הנגיד והמפקח את הדחתו

דני דנקנר וסטנלי פישר נועדו ב-15:00 לאחר שנועדו קודם לכן בפסגת שוק ההון של "גלובס". השניים נפגשו לשיחה בארבע עיניים שנמשכה כשעה, בלשכת הנגיד בתל אביב.

מסתבר כי במהלך המפגש הפומבי והמתוקשר בין פישר לדנקנר שהתקיים היום בפסגת שוק ההון של "גלובס", סיכמו השניים ביניהם בחשאי כי ייפגשו לשיחה עוד היום.

השניים מבקשים להביא לסיום האירועים המתמשכים בהם הנגיד והמפקח על הבנקים מבקרים את התנהלות דנקנר ומבקשים את החלפתו בעוד בעלת השליטה בבנק שרי אריסון יחד עם הדירקטוריון תומכים בהמשך כהונתו של דנקנר.

בתקופה האחרונה התבטא בנק הפועלים בביקורת על כך שבנק ישראל לא קיים שיחה עם דני דנקנר על תפקודיו, ולכן זה כלל אינו יודע בגין מה מבקשים הנגיד והמפקח את הדחתו.

אפשר שבשיחה היום ביטא הנגיד את אשר על ליבו. מכל מקום, הנגיד והמפקח מחכים לאיתות מאריסון על עסקה משולשת שתכלול את זהות היו"ר וזהות המנכ"ל, מזה ייגזר עתידו של דני דנקנר.

אם היו"ר אותו אריסון תמנה יהיה עצמאי, בעל מעמד ציבורי כלכלי מוכר ומוכח, הרי הבנק המרכזי יהיה מוכן לזוז מכל מעורבות במינוי המנכ"ל, ואף עשוי לאשר מינוי דנקנר כסגן יו"ר הבנק, או יו"ר ישראכרט - והישארותו בבנק כדירקטור מטעם אריסון.

אם היו"ר שייבחר יהיה פחות מהאידיאל הבלתי מוגדר של הבנק המרכזי, הרי מינוי המנכ"ל, גם אחרי ועדת האיתור, יהיה בפיקוח הדוק של המפקח והנגיד, דנקנר לא יוכל להשאר דירקטור בבנק ואף לא בתאגידי הבנק.

סטנלי פישר דני דנקנר / צלם: עינת לברון