מלחמת ההנחות בנשר: מחיר ק"ג עוף במגה בול ושופרסל דיל ירד ל-49 אגורות; רמי לוי חותך את מחיר הגבינה והלחם

רמי לוי בתגובה מוריד את מחיר הגבינה והלחם האחיד לחצי שקל ■ במקביל ממשיכה מגה בול למכור חלב, בגט, גבינה לבנה וק"ג עגבניות במחיר של 1 שקל ליחידה, כפי שנחשף אתמול ב"גלובס" ■ לוי למגזין "פירמה": "לא שוכח שבאתי משכונת הפחים"

מלחמת המחירים בין רשתות השיווק בצפון מחריפה הערב (ב'): אחרי שמגה בול ושופרסל דיל הורידו היום את מחירו של ק"ג עוף ל-49 אגורות, הודיע בעל השליטה ברשת רמי לוי שווק השקמה, כי החל ממחר (ג') ימכור גבינת סקי, גבינה לבנה ולחם אחיד פרוס במחיר של חצי שקל ליחידה. כמו כן רמי לוי שסבר שהמתחרים הורידו את מחיר הקוטג' לחצי שקל, מה שלא קרה בפועל, הודיע כי יוריד את מחיר הקוטג ל-39 אגורות.

מוקדם יותר מסר ל"גלובס" רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, שצפוי לחנוך מחר (ג') בבוקר את סניף הרשת בנשר - כי בכוונתנו להוזיל מחר את המחירים של כל המוצרים שיימכרו במבצע במגה בול למחיר נמוך עוד יותר. "אהיה יותר זול מהמבצעים שלהם", אומר לוי.

כל זאת עוד בטרם עוד בטרם חלפה יממה מהודעתה של הריבוע הכחול, רשת שופרסל מיהרה להגיב לחזית המחיר שפתחה רשת מגה בול של ריבוע כחול באזור התעשייה תל חנן (נשר).

אמש (א') חשף "גלובס" כי מגה בול תוזיל את מחירו של ק"ג עוף טרי ל-1 שקל בלבד בסניף הרשת בנשר. הבוקר (ב') הגיבה שופרסל בהורדת מחיר העוף ל-49 אגורות לק"ג בסניף שופרסל דיל, צעד שגרר את מגה בול להורדת מחיר זהה. בשתי הרשתות מתנים את המבצע בקנייה של 150 שקל ומעלה ברשת.

יצויין כי עוד בטרם הוזילה מגה בול את מחיר עוף, היא החלה במכירת חלב תנובה בשקית, גבינה לבנה טרה, בגט ו-1 ק"ג עגבניות בסניף בנשר ב-1 שקל בלבד ליחידה - וזאת ללא כל התניית קנייה.

כדי לסבר את האוזן, נציין כי באזור נשר ובמרחק כ-100 מטר בלבד מסניף מגה בול, פועל היום גם סניף של שופרסל דיל. ברדיוס של ק"מ בלבד קיים סניף של סטופמרקט, ובאזור פועלים גם מינימרקטים פרטיים. כעת, ממש בכניסה למתחם, צפוי להיפתח מחר (ג') גם סניף של רמי לוי.

בשוק מעריכים כי הזירה תלך ותתחמם ותהפוך למעשה למוקד חדש של מלחמת מחירים, ממש בדומה למלחמת המחירים שנפתחה בשעתו בקריות, כשרמי לוי להוריד את מחיר העוף ל-1 שקל לקילוגרם.

סמנכ"ל הסחר ברבוע כחול, גרשון וייסמן, אמר אמש ל"גלובס": "ברגע שהשקנו את מגה בול החלטנו להיות הכי רלוונטיים וזולים לתועלת הצרכן בכל נקודה ונקודה, לא חשוב מי המתחרה שנמצא מולנו. אנחנו מתכוונים להיות יצירתיים ולתת מענה בכל התחום, החל במחלקת הבשר, דרך מחלקת הירקות והפירות וכלה בכל יתר המחלקות בסניף. אין ספק כי התחרות באזור נשר תהיה הסמן והפתיח לנקודות אחרות נוספות באזורי תחרות קשים במדינת ישראל".

בעוד שרשת רמי לוי פרוסה עם 15 סניפים בלבד ברחבי הארץ, אסטרטגיית המחיר של רבוע כחול באמצעות מגה בול מטרידה הרבה יותר את המתחרה ומובילת השוק שופרסל, בשל השלכותיה הארציות. בהתייחסו לכך אמר לפני ימים אחדים מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, ל"גלובס", כי "ברור שלנושא של מגה בול יש משמעות ארצית מבחינת התוצאה התחרותית שלו. יש לנו אסטרטגיה, ואנחנו יודעים להתאים את עצמנו לדברים מקומיים. ברור לך שאם מישהו מוכר עוף ב-49 אגורות, אני יכול למכור ב-29 אגורות?".

שופרסל החליטה שלא להשאיר את הזירה למגה בול ונקטה ואף היא הוזילה את המחיר של שורה ארוכה של מוצרים ברשת בשיעור של 10%-20%. כך, למשל, מציעה הרשת שמן סויה ב-4.99 שקל בלבד לליטר, שישיית מים מינרליים עין גדי ב-8.99 שקל, וקוטג' טרה ב-4.99 שקל.

"במסגרת המדיניות של שופרסל דיל, שופרסל תקפיד לשמור על הסל האטרקטיבי ביותר באזור. מתוכננות מספר פעילויות שיווקיות שתותאמנה לעוצמת התחרות הצפויה", אומר היום ל"גלובס" סמנכ"ל הסחר והשיווק בשופרסל, אלי גידור.