ירידת מחירי הדלק הקטינה הכנסות דלק ישראל ב-39% - אך הרווח עלה ב-32% ל-38 מיליון שקל

המכירות הסתכמו ב-856.2 מיליון שקל ■ העלייה ברווח - הודות לצניחה בהוצאות המימון, כתוצאה מרווח על עסקאות גידור והירידה במדד ובריבית

דלק ישראל , מפעילת תחנות הדלק מקבוצת דלק , פירסמה הלילה (ב') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון. בשורה התחתונה סיכמה החברה רווח נקי של 37.5 מיליון שקל - עלייה של 32% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.

החברה הצליחה להציג את העלייה ברווח למרות ירידה של 39% במכירות, וזאת הודות לירידה דרסטית בהוצאות המימון - חצי מיליון שקל לעומת 45 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה בהוצאות המימון נובעת מרווח על עסקאות גידור על רכש הדלקים, שקוזזו ברווח הגולמי, וכן מירידה של 0.7% במדד ומירידת הריבית.

המכירות הרבעוניות הסתכמו ב-856.2 מיליון שקל. מתוכן, במגזר מתחמי התדלוק והמסחר הסתכמו המכירות ב-443 מיליון שקל, במגזר השיווק הישיר הגיעו ל-399 מיליון שקל, ומגזר האחסון והניפוק תרם 26 מיליון שקל.

את הירידה במכירות הסבירה החברה בעיקר בירידת מחירי הדלקים בהשוואה לשנה שעברה, וכן בירידה כמותית, בעיקר במגזר השיווק הישיר. עם זאת, הירידה בהיקף ההכנסות אינה מצביעה בהכרח על ירידה בהיקף הכמויות הנמכרות, כיוון שבתקופה המקבילה אשתקד מחיר הנפט, ובהתאם מחיר הדלק, היה גבוה יותר לעומת התקופה הנוכחית.

החברה ציינה כי הירידה במחירים קוזזה בחלקה ע"י עלייה במכירות רשת חנויות הנוחות - הודות לעלייה במכירות עצמן וכן לעלייה במספר החנויות.

אחת הנקודות הבולטות בדו"ח היא תזרים המזומנים מפעילות שוטפת, שהסתכם ברבעון ב-101 מיליון שקל, וזאת לעומת 94 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ו-176 מיליון שקל בכל שנת 2008. השיפור בתזרים נובע מירידת מחירי הדלקים, שהפחיתה את חוב הלקוחות של החברה והגדילה את התזרים.