תושבי רעננה: מפעל בטון שאמור לקום בסמוך ליישוב עלול לגרום לסרטן

לדברי התושבים, המהלך בוצע לכאורה בהיחבא ובחשאי מבלי לעדכן אותם ואת הוועדים המקומיים

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

כוונה להקים מפעל בטון לפני הכניסה לרעננה ובסמוך לרמות השבים מעוררת מחאה חריפה בקרב תושבי האזור. המפעל אמור לקום כדי לשרת את סלילת כביש 531 (מכביש 6 עד הרצליה). לטענת התושבים, המפעל אמור לקום בין היתר לצד גן ילדים, והחשש הוא גם שהמשאיות הקשורות בעבודת המפעל יסכנו את ילדי האזור, מאחר שמדובר בציר תנועה מרכזי (ליד כביש 4).

לדברי התושבים, המהלך בוצע לכאורה בהיחבא ובחשאי מבלי לעדכן אותם ואת הוועדים המקומיים. מושב רמות השבים שכר את שירותיו של ד"ר עו"ד יוסף פרוכטמן הנחשב לאחד המומחים הבולטים בישראל בנושא התכנון והבנייה.

לדברי תושבי רמות השבים, ראש המועצה, מוטי דלג'ו, המכהן במסגרת תפקידו גם כראש הועדה לתכנון ובנייה דרום השרון, העביר את ההחלטה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, מבלי שניתן לתושבים זמן להגיש התנגדותם בוועדה המקומית. עוד לדבריהם, מחקר חדש שפורסם באחרונה בכלי התקשורת קובע כי אחד ממרכיבי ייצור המלט, אבק הפחם, הינו חומר מסרטן הגורם לנזקים קשים למערכת הנשימה ולכן קיימת גם סכנה אדירה של תחלואה בסרטן.

עוד לדבריהם, דו"ח של מהנדס תחבורה קובע כי כביש 4 עשוי להיחסם לתנועה בעקבות הקמת המפעל, וכי חיי התושבים עשויים להשתנות. הם מתכננים תביעות על ירידת ערך נכסיהם, ומביעים חשש מתאונות דרכים עקב כך שהכבישים לא בנויים לגודש תנועה כזה של משאיות ענק השקולות לטענתם ל-1,000 מכוניות. מאחר שהכניסה לכביש 4 לא תתאפשר במהלך הבנייה, צופים התושבים סתימת צירי התנועה של רעננה, הוד השרון ורמות השבים.