לקראת סיום הסכסוך: דירקטוריון הפועלים יתכנס מחר לאישור הדו"חות של הרבעון הראשון

במערכת הבנקאית סבורים כי דני דנקנר יצטרך לקבל החלטות עוד השבוע לגבי המשך תפקידו

דירקטוריון בנק הפועלים יתכנס מחר (ב') לאישור הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון שיתפרסמו ביום שלישי. זאת על רקע הערכות כי הסכסוך בין הבנק לבנק ישראל עומד לקראת סיום. בינתיים נמשכים המגעים בין נציגי קבוצת אריסון למפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, לגבי דרישת חזקיהו ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר כי יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר, יועבר מתפקידו. במערכת הבנקאית סבורים כי דנקנר יצטרך לקבל החלטות עוד השבוע לגבי המשך תפקידו.

כפי שפורסם ב"גלובס" ביום חמישי, בנק ישראל הגמיש את עמדתו ומוכן שדנקנר יישאר בתפקידו לתקופה של עד שלושה חודשים בתנאי שיקבע מחליף מוסכם ויהיה סיכום מראש של מועד עזיבתו. יתכן שמחליפו המיועד יצטרף לדירקטוריון תחילה כסגן יו"ר ורק לאחר מכן כיו"ר.

ביום חמישי פיטרה שרי אריסון את מקורבתה איריס דרור, ראש תחום שפה ותקשורת בקבוצת אריסון מתפקידיה. פיטוריה של דרור באו לאחר מאבק כוחות בינה למנכ"לית הקבוצה אפרת פלד. דרור צפויה בעקבות כך לעזוב את דירקטוריון בנק הפועלים. על פי הערכות תהפוך פלד לאישה החזקה בדירקטוריון בנק הפועלים.

בינתיים, בבנק ישראל מודאגים ממצב בו רק ציון קינן יגיש מועמדותו לוועדת האיתור. בבנק ישראל מתכוונים לעקוב מקרוב אחרי עבודת הוועדה ולוודא כי ההליך מתבצע בצורה מושכלת ואמיתית. כפי שדיווחנו ביום חמישי חזקיהו סיכם עם יו"ר הועדה אמרי טוב כי יקבל ממנו דיווח שוטף על התקדמות עבודת הוועדה.