הדולר ממשיך לאבד גובה: האירו מתחזק ב-1.2% ונסחר ברמתו הגבוהה ביותר השנה - 1.41 דולר לאירו

המשקיעים מאמינים בהתאוששות בכלכלה העולמית על רקע נתוני המאקרו החיוביים באסיה והאינפלציה האפסית בגוש האירופי ■ הליש"ט מתחזקת ב-1.2% ■ הין היפני מתחזק ב-0.77%

בשוק המט"ח העולמי נרשמת היום ירידה חדה ברמתו של הדולר כנגד המטבעות המובילים. זאת על רקע העלייה ברצון לסיכון שמוכנים המשקיעים לקחת על עצמם בתקופה האחרונה, וכן על רקע העלייה במחיר הנפט שמטפס היום בעוד 1.6% ונסחר ב-66.1 דולר לחבית. האירו מתחזק כעת לרמתו הגבוהה ביותר השנה כנגד הדולר, עולה ב-1.2 ל-1.41 דולר לאירו.

היום השפיעו מספר נתוני מאקרו באסיה ובאירופה לחיוב על המטבעות ביפן ובגוש האירופי כנגד הדולר, מאחר והנתונים הצביעו מצד אחד על עלייה החדה ביותר מזה 56 שנה בייצור התעשייתי ביפן מה שמאותת על התאוששות הכלכלה באי כמו כן בהודו פורסם כי התמ"ג עלה ברבעון הראשון יותר מהצפי. לעומת זאת בגוש האירופי עמד שיעור האינפלציה בחודש מאי על אפס - הרמה הנמוכה ביותר שנמדדה מאז הקמת הגוש. בארה"ב צפויים להתפרסם בשעה הקרובה נתוני התמ"ג וגם להם עשויה להיות השפעה על כיוון המסחר במטבעות.

מדד הדולר (DXY) הבוחן את שערו של הדולר כנגד 6 המטבעות המובילים בעולם יורד ב-0.3% בשבוע האחרון, הדולר נפל חדות במהלך חודש מאי טרם התייצב מוקדם יותר השבוע.

הליש"ט הבריטית מתחזקת ב-1.2% כנגד הדולר לאחר שהבנקים למשכנתאות דיווחו על עלייה מפתיעה בשיעור של 1.2% במחירי הבתים במאי. הין היפני מתחזק ב-0.77% ונסחר כנגד הדולר ברמה של 95.96 ינים לדולר, לאחר הנתון שהעלה את הערכות כי קרנות עולמיות יזרימו הון ליפן על רקע ההתאוששות בפעילות הייצרנית.

המומנטום השלילי של הדולר מאותת כי יתכן וכבר בטווח הקצר יבחן הצמד אירו/דולר את רמת ה-1.42 דולר לאירו, מה שעשוי לסלול את הדרך לעליות נוספות. הליש"ט צפויה לבחון את רמת ההתנגדות 1.63 דולר.

עלייה שנרשמת במחירי הסחורות בכלל והנפט בפרט מעודדת גם את המטבעות הנחשבים למוטי סחורות כגון הדולר האוסטרלי שטיפס ב-1.6% ונסחר ב-79.64 דולר והדולר הניו זילנדי שהתחזק ב-1.7%.

[לאתר המט"ח]