הרווח של אי.די.בי הסתכם ברבעון ב-450 מיליון שקל; דנקנר: "אני מקווה שכור תמשיך להיות בעלת מניות מובילה בקרדיט סוויס"

הרווח של אי.די.בי פיתוח עלה פי 6 ל-323 מיליון שקל ■ הקונצרן יחלק ב-24 ביוני דיבידנד של 5.74 שקלים למניה

קונצרן אי.די.בי , שבשליטת נוחי דנקנר, פירסם היום (א') את תוצאותיו הכספיות לרבעון הראשון של 2009. בשורה התחתונה, הרווח הנקי זינק ל-450 מיליון שקל, מ-4 מיליון שקל בלבד ברבעון הראשון של 2008. יצוין כי עיקר ההבדל ברווח נובע לא מרווחי החברות הכלולות (שכן רווחי חלק מהן, כמו סלקום ונכסים ובנין , דווקא ירדו), אלא מהוצאות מימון גבוהות ברבעון המקביל.

במקביל, פירסמה את תוצאותיה לראשונה כחברה פרטית גם אי.די.בי פיתוח, שסיכמה רווח רבעוני נקי של 323 מיליון שקל, לעומת 51 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בנוסף הודיעה הקבוצה כי הדירקטוריון החליט היום על חלוקת דיבידנד בסך 216 מיליון שקל - או 5.74 שקלים למניה. הסכום מגלם תשואת דיבידנד של 8.1% על שער המניה בפתיחת המסחר הבוקר. הדיבידנד ישולם ב-24 ביוני.

דנקנר: "מקווה שכור תמשיך להיות בעלת מניות מובילה בקרדיט סוויס"

נוחי דנקנר אמר היום: "הרבעון הראשון של שנת 2009 סימן את שיא המשבר הכלכלי שפוקד את השווקים בשנתיים האחרונות. אני שמח על כך שדווקא בתקופה כזאת כל חברות האחזקה של הקבוצה והחברות התפעוליות המרכזיות שלנו, מציגות רווחיות גבוהה וחוסן פיננסי ועסקי".

"ההשקעה המשמעותית שביצענו בתקופת המשבר, לפני כ-10 חודשים, היא רכישת מניות קרדיט סוויס. היום נראה שהבחירה בקרדיט סוויס, לאחר שבדקנו עשרות בנקים, היתה מוצלחת ביותר. על אף שמכרנו בשבועות האחרונים חלק מאחזקה זו, אנו מאמינים בבנק ובאיתנותו הגדולה ולדעתי הוא ייצא מן המשבר מחוזק. אני מקווה שאי.די.בי, באמצעות כור , תצליח להגדיל את אחזקתה בקרדיט סוויס ותמשיך להיות בעלת מניות מובילה בו", אמר דנקנר. נציין כי נכון לעכשיו, אחרי המימוש האחרון שעליו הודיעה החברה בסוף השבוע, כור מחזיקה ב-14.82 מיליון מניות של קרדיט סוויס - המהוות 1.25% מהון המניות של הבנק השוויצרי.