גם בשעת מיתון, גוגל ישראל ממשיכה לצמוח: ההכנסות של גוגל ישראל ברבעון הראשון ל-2009 נאמדו ב-35 מיליון דולר - זאת בהשוואה להכנסות של 100 מיליון דולר ב-2008. אם ההכנסות של גוגל ישראל יישארו דומות גם ברבעונים הבאים, הרי שהסניף המקומי יסיים את 2009 עם הכנסות של 140 מיליון דולר, עלייה של 40% בהשוואה ל-2008.
ההכנסות של גוגל ישראל מגיעות מ-2 מקורות: מפרסמים ישראליים שפונים לשוק המקומי ומפרסמים ישראליים שפונים לשוק העולמי, כדוגמת צ'ק פוינט, אל על ובבילון. על פי נתונים שהגיעו ל"גלובס" לפני מספר חודשים, כ-50 מיליון דולר הופנו ב-2008 לפרסום בשוק המקומי, ו-50 מיליון דולר נוספים הופנו לפרסום בשווקים זרים.
גוגל ישראל, יש לציין, מציגה צמיחה נאה משנה לשנה. ב-2006 היקף הכנסות שלה עמד על 20 מיליון דולר, ב-2007 על 50 מיליון דולר, ואת 2008, כאמור, סיימה עם מחזור מכירות של 100 מיליון דולר. על פי ההערכות, גוגל ישראל אחראית לכ-40% משוק האון-ליין המקומי.
על פי סקר TIM לחודש אפריל, גוגל ישראל מדורגת במקום הראשון, בקרב האתרים הפופולריים ביותר, עם שיעור חשיפה שבועי של 89.6%, בהשוואה לשיעור חשיפה שבועי של 68.6% לוואלה, אשר מדורגת במקום ה-2.
בדומה לגוגל ישראל, גם וואלה מציעה למפרסמים הישראליים לפרסם מודעות צמודות חיפוש, באמצעות מנוע החיפוש שלה, אשר מבוסס על טכנולוגיה ומאגרי מידע של יאהו, ובאמצעות מערכת הפרסום שלה - וואלה אדוונטג'. אולם בהשוואה לגוגל ישראל, ההכנסות של וואלה ברבעון הראשון של 2009 הסתכמו ב-30.1 מיליון שקל (כ-7.7 מיליון דולר), כאשר הרווח הנקי שלה עמד על 5.6 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.