כפי שנחשף לראשונה באתר "גלובס": סניגורי קצב התפטרו; "השופטים חושבים שזה קרב הורדת ידיים"

עוה"ד אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואברהם לביא החליטו להתפטר מייצוג הנשיא לשעבר בשל לוח-הזמנים שנקבע למשפט ■ טוענים כי אינם מסוגלים להתמודד עם 4 ימי דיונים בשבוע בשל הצורך לטפל בלקוחותיהם האחרים

פרקליטיו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב - עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואברהם לביא - מימשו הבוקר (ב') את איומם וביקשו מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לשחררם מהייצוג. זאת, משום שאינם מסוגלים להתמודד עם 4 ימי דיונים בשבוע, בשל הצורך לטפל בתיקים של לקוחותיהם האחרים.

כידוע, במשפט פלילי החוק מחייב אישור של בית המשפט כדי להתפטר מייצוג נאשם. לפי ההערכות, נוכח גלגוליו של תיק קצב - השופטים ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח ידחו את בקשתם של פרקליטי קצב להשתחרר מייצוגו.

כזכור, משפט קצב צפוי להיפתח ב-1 בספטמבר. השופטים קבעו כי הוא יתנהל 4 ימים בשבוע, למרות התנגדות הסניגורים במהלך הדיון. "לא אתן למרוח את המשפט", הבהיר ראש ההרכב, השופט ג'ורג' קרא.

"צר לסניגורים להתפטר מתיק זה שבו השקיעו עבודה עצומה והביאו לביטול טיוטת כתב אישום חמור ובעיקר לנוכח הסיכוי המובהק לזיכוי הנאשם", כתבו פלדמן, אמיר ולביא. "'לא למרוח' חפצים החתומים מטה, אלא לקיים הגנה ראויה ונאותה לנאשם ולעמוד בהתחייבויותיהם המקצועיות ללקוחות אחרים, ומנגד - כשאין איש החפץ בסיום מהיר של פרשה עגומה זו יותר ממרשנו".

השלושה מתחו ביקורת על דחיית בקשתם להפחית את אינטנסיביות המשפט, מבלי לקיים דיון בה. "זו בבחינת אמירה 'אינני חפץ לראותכם', ובנסיבות אלה לא נותרה לח"מ ברירה אלא להתפטר. לא כדי להיות מטרה לעלבונות ולהשפלות בחרנו לייצג את הנאשם, אלא כדי להעניק לו שירות מקצועי, טוב ככל יכולתנו בתיק סבוך ביותר - שגלגוליו, קשייו ומהמורותיו המשפטיות והציבוריות ידועים לכל, ושהוגדר על-ידי פרקליט המדינה כ'גבולי ובעייתי'".

בבקשה היתה ביקורת גלויה על השופטים. "נדמה כי בית המשפט סבור, ואפילו טרם החל המשפט, כי המשפט הוא קרב הורדת ידיים בין בית המשפט לסניגורים. הסניגורים אינם סבורים כך. ואם כך מתנהלים הדברים בטרם עבר המשפט אפילו את התחנה הראשונה - הרי אחריתו, מי ישורנו. לאור השיח שבחר בית המשפט לנהל עם הסניגורים, אומרים הסניגורים כי משפט בזק אינו משפט הוגן, אלא 'מריחה' של משפט".