המשביר לצרכן: גידול של 20% בהכנסות הקבוצה ברבעון ל-517 מיליון שקל

בשורה התחתונה חותמת הקבוצה את הרבעון עם הפסד של 2.9 מיליון שקל ■ השיקה מחדש את הסניף בדיזנגוף-סנטר בהשקעה של 12 מיליון שקל ■ המנכ"ל רמי שביט: לא נבצע יותר רכישות של פעילות יצרנית

לאחר שיפוצים ארוכים, השיקה היום (ב') מחדש רשת המשביר לצרכן את סניף הרשת בדיזנגוף-סנטר בתל-אביב, בהשקעה של 12 מיליון שקל. השיפוץ כלל את צמצום רצפת המכירה בסניף מ-4,500 מ"ר ל-2,200 מ"ר בלבד.

"הסיפור של הסניף בדיזנגוף-סנטר הוא גמר תוכנית ההבראה של המשביר שנמשכה 5 שנים. נכנסנו למיתון בתקופה הכי טובה. אנחנו מצליחים לעשות תוצאות כספיות טובות למרות המיתון, ואולי גם בגללו, כיוון שאנחנו רשת עממית", אמר היום (ב') רמי שביט, מבעלי השליטה בקבוצה, במסיבת עיתונאים שכינסה הרשת.

הקבוצה הודיעה היום גם על מינויה של יו"ר ועד העובדים, דבורה יצחקי, לתפקיד יו"ר הקבוצה. יצחקי, העובדת במשביר כ-50 שנה, תתפטר בימים הקרובים מתפקידה כיו"ר ועד העובדים. שכרה של יצחקי בתפקיד החדש יהיה, לבקשתה, שכר מינימום.

בהתייחס לצמצום רצפת המכירה אמר שביט: "בתי-הכלבו הגדולים בעולם מדממים. יש בעיה להחזיק לוקיישנים גדולים".

אסטרטגיית המחיר של המשביר לצרכן הביאה לגידול כולל של 20% בהכנסות הקבוצה ברבעון שהסתכמו ב-517 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 432 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה מהדו"חות שהגישה החברה לבורסה.

עם זאת, אחזקתה של הקבוצה (50%) בחברת האופנה JUMP, פגעה ברווח התפעולי ובשורה התחתונה של הקבוצה. הרווח התפעולי הסתכם ב-6.7 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 8.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008. בשורה התחתונה חותמת הקבוצה את הרבעון עם הפסד של 2.9 מיליון שקל.

כזכור, לאחרונה חתמה קבוצת המשביר על מזכר עקרונות למכירת אחזקותיה (50%) ב-JUMP לבעלי רשת ml של אבי מלכה, תמורת 18 מיליון שקל. בהתאם להסכם, מלכה יטול על עצמו את התחייבויותיה של JUMP כלפי הבנקים. בגין אחזקתה ב-JUMP רשמה המשביר ברבעון הפסד תפעולי של 12.2 מיליון שקל. סכום זה כולל הוצאות חד-פעמיות בגובה 8.6 מיליון שקל בגין הפחתת מוניטין ב-JUMP וברשת IRIT, ש-JUMP מחזיקה ב-67% ממניותיה.

הקבוצה רשמה ברבעון צמיחה משמעותית בהכנסות וברווחים של רשת חנויות המשביר לצרכן ורשת ניו-פארם. הכנסות רשת המשביר רשמו עלייה של 12% והסתכמו ב-164.4 מיליון שקל. הרשת חתמה את הרבעון עם רווח תפעולי של 12.9 מיליון שקל שהיוו 7.9% מהמכירות, לעומת רווח תפעולי של 9.4 מיליון שקל אשתקד.

במגזר הקוסמטיקה והדראגסטור, מגזר הכולל את רשת ניו-פארם, רשמה החברה צמיחה של 18.4% בהכנסות, ואלה הסתכמו ב-249.2 מיליון שקל.

לדברי מנכ"ל המשביר, אסף בן-דב, הרשת רואה את המשך מגמת הצמיחה גם באפריל-מאי השנה.

שביט: לא נבצע יותר רכישות של פעילות יצרנית

חברת האופנה JUMP חתמה את הרבעון הראשון השנה עם ירידה של 30% במכירות שהסתכמו ב-23.7 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 34.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי של גדל ברבעון מ-1.5 מיליון שקל ל-12.1 מיליון שקל.

רמי שביט, מנכ"ל קבוצת המשביר ומבעלי השליטה בה, התייחס היום לראשונה להחלטה למכור את הפעילות לרשת ml. "חשבנו שעישנו עסקה שתוביל אותנו לכניסה יותר נכונה לתחום האופנה. היו לנו כמה טעויות. ראשית, מינויה של לילי איילון, שעשתה הרבה דברים טובים במשביר, למנכ"לית JUMP. בהתנהלות היומיומית התגלעו חילוקי דעות בינה לבין מנחם קופיץ (מייסד ושותף בחברה, א"ח). שהשליכו על החברה.

"אחרי הזרמת 22 מיליון שקל, החברה נזקקה להון נוסף וכאן נכנסנו לחילוקי דעות. אנחנו 9 חודשים בלי הסכם עם הבנקים, וזה הכניס את החברה לסחרור. ברבעון האחרון JUMP, ללא רשת IRIT, הפסידה 6 מיליון שקל. ההפסד נבע מהעובדה ש-JUMP לא ידעה לנהל את IRIT, שהפסידה 2.4 מיליון שקל בחודש. JUMP השקיעה ב-IRIT, שגררה אותה למטה, 27 מיליון שקל. אנחנו בטוחים כי החברה החדשה והמאוחדת של ml תצליח".

לדברי שביט, בשנתיים האחרונות ביצעה הקבוצה מחיקה של 25 מיליון שקל בעקבות השקעתה ב-JUMP. עסקת המכירה ל-ml אינה כוללת את רשת IRIT, אשר לדברי שביט תיכנס בשבועות הקרובים למסלול מכירה דומה.

* האם תמשיכו לרכוש דברים שיש בהם אלמנט יצרני?

"חד-משמעית לא".