ייצוגית ב-100 מיליון שקל נגד חברת החשמל: לא מגלה מהי רמת הקרינה ממתקני חשמל

בכך, טוענת התובעת, מפרה החברה את חובות היידוע והגילוי בפני צרכניה ■ מבקשת לחייב את חברת החשמל לפצות את התושבים הגרים בקרבה למתקני חשמל בגין עוגמת-נפש ופגיעה באוטונומיה של הרצון

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית בהיקף של 100 מיליון שקל נגד חברת החשמל, בטענה להפרת חובות היידוע והגילוי בפני צרכניה בכל הנוגע לרמות הקרינה האלקטרו-מגנטית ממתקני החשמל.

התובעת אפרת שלם, שהתגוררה בדירה ברחוב מלצ'ט בתל-אביב יחד עם בנה הפעוט, טוענת כי בקיץ 2008 החלו היא ובן-זוגה לשמוע רעשים מהמקום בו מתחבר כבל הזנת החשמל לבניין המגורים שלהם, והנמצא תחת חלון דירתם. טכנאי מוסמך הודיע לה כי ערכי השדה המגנטי גבוהים והמליץ שלא להתגורר בדירה עד להסרת המפגע.

התובעת טוענת, באמצעות עוה"ד עופר לוי, אמיר קדרי ושמואל אהרנסון, כי חברת החשמל אינה נוקטת בצעד כלשהו להביא את העניין למודעות הציבור בכלל. לדבריה, הנזק שנגרם למשפחתה היה נמנע אם חברת החשמל היתה עומדת בחובת הגילוי.

התובעת מבקשת מבית המשפט לחייב את חברת החשמל לפצות את התושבים הגרים בקרבה למתקני חשמל בגין עוגמת-נפש ופגיעה באוטונומיה של הרצון. טרם התקבלה תגובת חברת החשמל.