3 המניות שהאנליסטים אוהבים

הם אנשי מקצוע מנוסים, אך לא תמיד אובייקטיבים - 3 המלצות במבחן הביקורת

האם הן באמת אטרקטיביות להשקעה? האנליסטים הם אנשי מקצוע מנוסים, אך הם לא תמיד אובייקטיביים, ולכן יש לבחון את המלצותיהם עם קורטוב נאה של ביקורתיות. הנה שלוש המלצות עדכניות שמסרו כמה מהם, והביקורת על כל אחת מהן.

מטריקס

ממליצים: בנק אגוד וכלל פיננסים

מחיר יעד של ההמלצה: 1,150 ו-1,300 אג'

מה אני חושב: שווה קנייה.

הסבר: נערכה להאטה והצליחה לשמור על רמת רווחיות טובה בעקבות קיצוצים יעילים, כולל בשכר הבכירים. יחד עם קופת המזומנים הדשנה תוכל החברה להמשיך לצמוח, לרכוש בזול כמה חברות נוספות, ובהתחשב בתשואת הדיבידנד הגבוהה - יש סיבה לאופטימיות.

פועלים

ממליץ: אי.בי.אי

מחיר יעד של ההמלצה: 1,360 אג'

מה אני חושב: להתרחק בזמן הקרוב.

הסבר: הכנסות הבנק צפויות לצמוח רק במעט, אם בכלל, בשנים הקרובות, ולכן הכול טמון ברמת החובות המסופקים שיוכרו. נדמה שהאנליסטים אופטימיים מדי ושרמת החובות המסופקים תהיה גבוהה יותר, ולכן ההשקעה נראית מסוכנת מדי כעת.

דלק רכב

ממליץ: כלל פיננסים

מחיר יעד של ההמלצה: 4,200 אג'

מה אני חושב: נסחרת במחיר הוגן. אפשר להרוויח רק מהדיבידנדים.

הסבר: המאזדה החדשה שתושק בקיץ עשויה לשפר מעט את התוצאות השנתיות, אך ברבעונים הקרובים צפויים ירידה נוספת במכירות והמשך שוק ליסינג חלש, שמשתקפים במחיר המניה הנוכחי. רווחים תוכלו, לכן, לראות השנה רק אם החברה תחלק כדיבידנד את מרבית רווחיה העודפים.

ינון אריאלי הוא מדריך להשקעות בשוק ההון. ניתן לפנות לינון באמצעות המייל yinon@bursa4u.com . ינון אינו מחזיק באף אחד מניירות הערך המוזכרים בכתבה.