כצפוי: בית המשפט דחה את בקשת סניגוריו של משה קצב להשתחרר מייצוגו

השופטים קבעו כי יש לנהל את המשפט באינטנסיביות כמי שמצווה החוק ■ כזכור, עוה"ד אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואברהם לביא ביקשו להשתחרר מייצוגו של קצב במחאה על ההחלטה לקיים את משפטו 4 ימים בשבוע

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה היום (א'), כצפוי, את בקשת סניגוריו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, להשתחרר מייצוגו. השופטים קבעו כי יש לנהל את המשפט באינטנסיביות כמי שמצווה החוק, גם אם הוראה זו לא נאכפה בפרקטיקה עד כה.

משפט קצב צפוי להיפתח ב-1 בספטמבר. השופטים ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח קבעו כי הוא יתנהל 4 ימים בשבוע, למרות ההתנגדות שהשמיעו הסניגורים, עוה"ד אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואברהם לביא, במהלך הדיון. "לא אתן למרוח את המשפט", הבהיר ראש ההרכב, השופט קרא.

הסניגורים ביקשו להשתחרר מהייצוג בטענה כי לא יעמדו באינטנסיביות הדיון שקבעו השופטים. הם טענו כי "קביעה של סד זמנים שכזה אינו מאפשר לנאשם ולפרקליטיו להתכונן כראוי לדיון, והוא בבחינת הכבדה אישית וכלכלית בלתי נסבלת על באי-כוח הנאשם". זאת, מעבר לפגיעה הכלכלית בלקוחותיהם האחרים, שרובם נתונים במעצר במהלך המשפט. כן תהו על מה ולמה נקבעו דיונים דחופים כל-כך, ועל מה ולמה הוקם הרכב מיוחד שיתפנה אך ורק לתיק זה.

השופטים "הזכירו" לסניגורים כי כדי להשתחרר מהייצוג במשפט פלילי נדרש אישור בית המשפט, ומשכך הם "אינם יכולים לשחרר עצמם בהודעה על התפטרות מהמשך ייצוג", כפי שעשו בבקשתם.

הם ציינו כי סעיף 125 לחוק סדר הדין הפלילי קובע כי יש לנהל את שלב ההוכחות "ברציפות יום-יום", וכי "העובדה שבפרקטיקה ממעטים לעשות שימוש בסעיף 125, אינה מבטלת תוקפה של ההוראה" - במיוחד בשעה ש"בתי המשפט חוזרים וקוראים ליישומה של ההוראה".

כן ציינו כי בג"ץ פסק בעבר כ החלטתו של בית המשפט לעניין קביעה רציפה של הליכי המשפט היא בתחום סמכותו. "בהפעילנו את שיקול-דעתנו בעניין בקשת השחרור מייצוג, החלטנו שלא להיענות לבקשה", הם סיכמו. (תפ"ח 1015/09).