התעללות, העונה השביעית

כולם משתפים פעולה עם ההתעללויות בשלל התימהונים באודישנים של "כוכב נולד"

"אודישנס", או בעברית "מבחני קבלה", הם תהליך שכמעט כל אחד מאיתנו עבר ומכיר, שבו בוררים, מתוך כל אלו החפצים להתקבל לעבודה, ללימודים, לתפקידים או למשימות אחרות, את הטובים או המתאימים ביותר, וזאת על-פי כישוריהם ועל-פי דרישות התפקיד ובהתאם למספר המקומות הנדרשים לאותה משימה.

לכן, מה שערוץ 2 משדר, בכל עונה מחדש, בשלב הראשון של התוכנית "כוכב נולד", והקרוי בשם "שלב האודישנס" או "שלב מבחני הקבלה" לתוכנית, אינו לא זה ולא זה, אלא משהו אחר לגמרי; וכדאי, למען כבוד האדם וחירותו, שנשים לב לכך.

בחירה מדוקדקת של זייפנים ותמהונים

בתחרות משודרת פופולרית כמו "כוכב נולד", יש מדי עונה בעונתה אלפי אנשים, ואולי אף יותר, החפצים להתקבל ולהופיע בה. ברור, אם כך, וגם גלוי וידוע, שבתהליך הבחירה והברירה הזה ישנם שלבים רבים, שהראשוניים שבהם אינם מתקיימים בפני "חבר השופטים המלא" (צביקה הדר, צדי צרפתי, צביקה פיק, מרגלית צנעני, גל אוחובסקי ודנה אינטרנשיונל), אלא בפני בוחנים או שופטים מקדימים, כנראה אחרים, וכי רק בשלב הבחירה הסופי, שלפני הקבלה לתוכנית, נכנס אכן "חבר השופטים המלא" לפעולה ולמלאכת הבחירה.

והנה, למרות תהליכי הבחירה והברירה הראשוניים והקפדניים שמפעילה לכאורה מערכת "כוכב נולד", מוצאים עצמם, הפלא ופלא, מספר לא קטן מהחפצים להשתתף בתוכנית, החסרים כישרון לשיר ולזמר, ושללא ספק לא היו עוברים שלב ראשוני בשום תהליך ברירה ובחירה של ממש - שהרי הם על פניו זייפנים, מגמגמים, תימהונים או משונים - מול "כיתת היורים" בהרכבה המלא ובמלוא תותחיה - וזו עושה מהם אפר ועפר וחוכא ואיטלולא לעיני האומה.

זאת אומרת שמערכת "כוכב נולד" מפעילה, במקביל לתהליך הרגיל והמקובל של ברירת ובחירת האנשים המתאימים להתחרות בתוכנית, גם מערכת, כנראה של אותם בוחנים, שמטרתה לגלות - מעניין איך הם מגדירים לבוחנים את המשימה הזאת - את הזייפנים, התימהונים, הפסיכים, האידיוטים, המשונים, הדבילים - וכל מי שהופעתו עלובה ומגוחכת עד כדי כך שחבר השופטים השנון-עאלק יוכל לעשות ממנו צחוק ולהוציא, על חשבונו, צחוקים מקפיצי רייטינג מקהל הצופים בבית.

השופטים, אם כך, יודעים בבירור, במקרים של הזייפנים או התימהונים המזמרים, שהללו לא הגיעו באקראי או בטעות לשלב הזה של "האודישנס", אלא שהם נבחרו, ובקפידה, על-ידי מערכת התוכנית, בשביל המשימה הזאת - כדי שחבר השופטים יפשיט אותם עירום ועריה מול פני האומה המתגלגלת מצחוק במשחק כאילו משעשע, שכל-כולו התעללות באנשים תמים וחלשים, שכל חטאם הוא שהם אינם יודעים לשיר ושמסיבות שונות ומשונות הם אינם מודעים לכך.

אבל קשה לשפוט את השופטים. יכול להיות שגם כל אחד מאיתנו, תמורת בצע הכסף וליטרת התהילה שהם מקבלים, היה גם הוא מתעלל חופשי בשונים ובמשונים ובחלשים ובנכים. אבל מדוע אנחנו כולנו יושבים בבית וצופים, עם ילדינו, ולא רק שותקים, אלא אף צוחקים, כלומר - משתפים פעולה עם חרפת ההתעללויות הללו ואף מעודדים אותה - את זה קשה יותר להבין. אבל בטח יש לכם הסבר טוב לזה.