יפעת מחקרי מדיה: חשיפה תקשורתית בשווי מיליון שקל לתוכנית "הישרדות"

"הישרדות" הקדימה את "כוכב נולד 7" ו"מסודרים" ■ 22% מהחשיפה התקשורתית של התוכנית היתה שלילית עקב פרסום הרייטינג הממוצע של הסדרה והרייטינג הנמוך יחסית של פרק הגמר לעומת גמר העונה הראשונה

החשיפה התקשורתית לה זכתה "הישרדות" של ערוץ 10 במהלך חודש מאי נאמדת בשווי כספי של כמיליון שקל. כך עולה מדירוג החשיפה התקשורתית של תוכניות הטלוויזיה המוזכרות ביותר בעיתונות היומית שערכה חברת ''יפעת מחקרי מדיה''.

במקום השני מדורגת "כוכב נולד 7" של זכיינית ערוץ 2 קשת עם חשיפה בשווי כספי של כ-640 אלף שקל, ובמקום השלישי סדרת הדרמה ''מסודרים'' - גם היא של קשת - עם חשיפה בשווי כספי של כ-481 אלף שקל.

במהלך העונה האחרונה לשידורה הצליחה ''אמריקן איידול'' (ה"כוכב הנולד" האמריקאי) לתפוס כותרות גם בישראל עם חשיפה בשווי כספי של כ-436 אלף שקל. במקום החמישי נמצאת "שבוע סוף" של רשת, שחזרה לעונה חדשה, עם שווי חשיפה כספי של כ-420 אלף שקל.

נתי יעקובי, מנכ''ל חברת יפעת מחקרי מדיה, מציין כי גמר ''הישרדות'' עשה את ההבדל וזיכה את תוכנית הדגל של ערוץ 10 בחשיפה תקשורתית בשווי של מיליון שקל.

"התוכנית קיבלה סיקור רב לאחר הקרנת פרק הסיום עם זכייתו של אריק אלפר, וההפקה אף סיפקה הצצה לרשימת המתמודדים של 'הישרדות 3'. מנגד זכתה התוכנית לביקורת על הרייטינג הנמוך יחסית של פרק הגמר, לעומת פרק הגמר של העונה הראשונה", אמר יעקובי.

עוד נמסר כי כ-50% מסך החשיפה התקשורתית של "הישרדות" היתה חיובית בשל דירוגי רייטינג נאים של הפרקים במחצית הראשונה של מאי, מכירת "ברייק הזהב" לבזק בינלאומי, ראיונות עם הפיינליסטים, סיקור תוצאות הגמר וחשיפת מתמודדי "הישרדות 3".

22% מהחשיפה התקשורתית של "הישרדות" היתה שלילית עקב פרסום הרייטינג הממוצע של הסדרה, והרייטינג של פרק הסיום שהיה נמוך משמעותית מזה של העונה הראשונה. שאר החשיפה של התוכנית היתה נייטרלית.

יעקובי מוסיף ומציין כי מהמחקר עולה כי רוב הכתבות על התוכניות עסקו במשתתפים בהן. תחום הסיקור התקשורתי השני בפופולריות שלו היה נתוני הרייטינג של התוכניות, ואילו תחום הסיקור השלישי היה ביקורות טלוויזיה.

עוד מציין יעקובי כי העונה השביעית של ''כוכב נולד" אוזכרה בין השאר בשל הצטרפותה של הזמרת דנה אינטרנשיונל לפאנל השופטים, האודישנים בארה"ב ונתוני הרייטינג הגבוהים של פרק האודישנים הראשון.