חוזרים למסלול העיצומים? עובדי חברת החשמל החליטו להכריז על סכסוך עבודה בעקבות החלטת האוצר להפחית חריגות השכר

עדיין לא ברור האם המו"מ על הרפורמה יתחדש ■ ישיבת המזכירות הארצית של העובדים שוב התפוצצה בעקבות סירובו של היו"ר מיקו צרפתי לדון ברפורמה

חוזרים למסלול העיצומים? וועד עובדי חברת החשמל, בראשות היו"ר מיקו צרפתי, החליט לפנות היום ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בבקשה להכריז על סכסוך עבודה בחברה, זאת בעקבות החלטת משרד האוצר להפחית תוספות שכר חריגות שניתנו לעובדים.

ההחלטה התקבלה בישיבה של המזכירות הארצית, ותאפשר להם לפתוח בעיצומים תוך שבועיים. עדיין לא ברור האם החלטת הוועד להכריז על סכסוך עבודה תוביל לביטול המו"מ על יישום הרפורמה בחברה שהיה אמור להתחדש בימים הקרובים.

יחד עם זאת, יו"ר הוועד צרפתי סרב גם היום להעלות את הדיון לנושא בישיבת המזכירות הארצית, זאת למרות בקשה של וועדי המהנדסים הטכנאים. בעקבות זאת, פרץ ויכוח סוער בין חלק מחברי המזכירות לצרפתי והישיבה התפוצצה לאחר רבע שעה בלבד, כאשר למעט ההחלטה להכריז על סכסוך עבודה לא התקיים דיון בנושא השינוי המבני.

הרקע לסכסוך העבודה הוא החלטתו של הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, בסוף השבוע (ה') להורות לעובדים להחזיר תוספות שכר חריגות, בהיקף של כ-175 מיליון שקל בשנה. כפי שפורסם ב"גלובס", בהנהלת חברת החשמל הביעו כבר ביום ה' זעם על החלטת הממונה על השכר באוצר, והביעו חשש כי יישומה יביא להתפוצצות המו"מ על הרפורמה עוד לפני שהחל.

בסוף השבוע שיגרו ראשי החברה היו"ר, מוטי פרידמן והמנכ"ל, עמוס לסקר, מכתב לממונה על השכר, אילן לוין, בדרישה לעכב את ביצוע ההחלטה. סגן יו"ר וועד המהדסים בחברת החשמל, וחבר המזכירות הארצית, מוני קובל, מסר בתגובה ל"גלובס" כי "כבר למעלה מחודש וחצי אנחנו דורשים להעלות לדיון את נושא הרפורמה. לצערנו, יו"ר הוועד סרב גם היום לדון בנושא מבלי למסור נימוקים כלשהם".