קיצוצים ברשת: זכיינית ערוץ 2 תפטר 10% מעובדיה

מדובר ב-15 עובדים מכל המחלקות של הזכיינית ■ ברשת אומרים כי ניסו למנוע בכל מחיר את מהלך הפיטורים - קיצצו בשכר הבכירים וביטלו הפקות מתוכננות - אולם "כדי להמשיך ולהתקיים דרושים, לצערנו, צעדים כואבים"

זכיינית ערוץ 2 רשת תפטר 10% מעובדיה - 15 איש. מדובר בעובדים מכל המחלקות של הזכיינית, עובדי תוכן ועובדי המחלקות המסחריות.

ברשת אומרים כי ניסו למנוע בכל מחיר את מהלך הפיטורים: בחודשים האחרונים ביצעה רשת מספר מהלכי ייעול, ביניהם קיצוץ שכר לבכירים בהיקף של כ-5%-12%, ביטול מספר הפקות שתוכננו ל-2009-2010 ובחינה מחודשת של כל ההפקות המתוכננות.

על הפיטורים החליט מנכ"ל רשת הנכנס, אבי צבי, לאחר שהנהלת החברה בחנה את הנושא ומצאה כי אין חלופות לפיטורים. עם זאת, בזכיינית הדגישו כי שלא כמו בערוץ 10 - אין כוונה לבצע קיצוץ נוסף שיפגע בלוח השידורים המתוכנן לקיץ של הזכיינית.

ברשת טוענים עוד כי ירידה של כ-15% בהיקף הפרסום בטלוויזיה המסחרית מתחילת השנה אילץ את הזכיינית לבצע מהלכים כואבים.

על מצבה של רשת, שאינו שונה בהרבה ממצבן של שאר זכייניות הטלוויזיה המסחרית, ניתן ללמוד מדברים שאמר ל"גלובס" המשנה למנכ"ל רשת, אילן טוביהו, בעת השקת "המירוץ למיליון".

לפי טוביהו, "אם נעשה ניתוח נראה תמונה עגומה שכל תחנות הטלוויזיה, אבל כולן מפסידות כסף - רשת, קשת, ערוץ 10, ערוץ 9 וערוץ 24. הדבר המדהים בזה זה לא שיש לנו מוצר כושל, ואני כרגע מדבר על ערוץ 2. המוצר שלנו הולך ומשתבח במהלך השנים, הביצועים שלנו בהשוואה לתחנות טלוויזיה מובילות בעולם הם ביצועים פנומנליים, ה'פרודקשן וואליו' הוא ברמה הכי גבוהה - ולמרות כל זה הזכיינים מפסידים כסף. אם המצב ימשיך ככה, גם קשת ורשת יכולות להגיע לסיטואציה של ערוץ 10 כבר בשנים הקרובות".

מרשת נמסר בתגובה למהלך: "הטלוויזיה המסחרית בישראל נמצאת באחת מנקודות השפל הקשות בתולדותיה. כדי להמשיך ולהתקיים דרושים, לצערנו, צעדים כואבים".