פירמת ראיית החשבון BDO-זיו-האפט משיקה רשת חברתית לבוגריה

מנכ"ל הפירמה, דני מרגלית: "הבוגרים שלנו פרוסים בעמדות מפתח במשק, ואנו רואים בכל אחד מהם שגריר שלנו בתעשייה"

פירמות עורכי דין ורואי חשבון בעולם קלטו מזמן את הפוטנציאל הטמון ברשת בוגרים - Alumni Networks - של המשרד. בזו אחר זו, הקימו פירמות מובילות בארה"ב ובאירופה - בהן קליפורד צ'אנס, סקאדן, אלן & אוברי, ארנסט & יאנג ודלויט - רשתות בוגרים מושקעות, שמבוססות על התפיסה שעם רשת בוגרים ענפה ניתן להגיע רחוק.

במה מרכזית

בחודשים האחרונים חילחל הטרנד גם לזירה הישראלית. לפני כחודשיים השיקה פירמת עוה"ד ש. הורוביץ את מועדון הבוגרים האינטרנטי הראשון של משרדי עוה"ד בארץ, במטרה לחזק את הקשרים עם מאות עורכי הדין והמתמחים שעבדו בה במשך 88 שנים, והמשיכו לשורה של תפקידי מפתח בחברה הישראלית. השבוע משיקה גם פירמת ראיית החשבון BDO-זיו-האפט רשת חברתית לבוגרי הפירמה במסגרת אתר האינטרנט שלה, בו תקדם מגוון פעילויות לבוגרים שיתרמו לקידומם המקצועי וחשיפתם להזדמנויות עסקיות ותעסוקתיות.

פירמת BDO-זיו-האפט, שהוקמה לפני כ-25 שנים, העסיקה במשך השנים מאות רואי חשבון שחלקם נמצא כיום בתפקידים ובעמדות מפתח בשוק העסקי בישראל ובעולם. על בוגרי המשרד נמנים, בין השאר, רו"ח נדב פלטי, מנכ"ל ונשיא קבוצת דורי מדייה גרופ, רו"ח ניר זיכלינסקי, נשיא ומנכ"ל SRI גלובל גרופ, דירקטור בבנק הפועלים, שיכון ובינוי וחברות נוספות מקבוצת אריסון (לשעבר משנה למנכ"ל אריסון השקעות), מנו אביב, סמנכ"ל בבנק מזרחי טפחות, עופר לוי, חבר הנהלה ומשנה למנכ"ל בבנק הפועלים, אבנר יהודאי, בעל שליטה בשורת חברות בתחום פיננסיים, נדל"ן, משאבי אנוש ויעוץ ארגוני (ובעבר סמנכ"ל כספים וכלכלה בחברת חשמל ומשנה למנכ"ל כימיקלים לישראל).

לדברי רו"ח דני מרגלית, מנכ"ל הפירמה, הרעיון הוא לא רעיון חדש. "הקשר שלנו עם הבוגרים מתקיים בפועל כבר כמה שנים. אנחנו מקיימים מפגשים עם הבוגרים, מנסים לייצר לבוגרים שלנו חלופות של מקורות תעסוקה אצל לקוחותינו ובכלל והם מוזמנים לכל האירועים שהמשרד עורך בחגים ועוד. אנחנו שומרים על קשר כי אנחנו חושבים שזה מנוף טוב וחשוב גם לנו, גם לעובדים וגם ללקוחות.

"עכשיו אנחנו מרחיבים את הקשר גם לאינטרנט. כך שמעבר לקשר הקיים נוכל גם להפיץ חומר מקצועי ולהיות במגע יותר רציף ודו צדדי עימם. כיום, האינטרנט מהווה במה מרכזית להתעדכנות מקצועית וליצירת קשרים חברתיים".

קשר רציף

הרשת החדשה נבנתה על בסיס המודלים המוצלחים שהקימה רשת BDO העולמית במשרדיה באנגליה ובגרמניה וכן תוך לימוד מרשתות בוגרים של משרדי עוה"ד המובילים בעולם. עד כה איתרה הפירמה כ-1,000 בוגרים, לרבות בוגרים של משרדים שונים שהתמזגו עם זיו-האפט במהלך השנים, אותם היא תזמין להצטרף לרשת החברתית החדשה. מטרת הרשת להדק את הקשר עם בוגרי הפירמה לדורותיהם ולבסס קשר קבוע ורציף בין בוגרי הפירמה ושותפיה בהווה, ובין הבוגרים לעמיתיהם מתקופת עבודתם בפירמה.

מעבר להיבט החברתי ולחיזוק הקשר יהיה לרשת היבט עסקי מובהק עבור שני הצדדים. מרגלית: "המטרה שלנו היא להדק את הקשר עם הבוגרים שלנו תוך תרומה להתפתחותם המקצועית. רואי חשבון שיוצאים מהפירמות הגדולות כבר אינם חשופים לכל העדכונים המקצועיים שמעניקה הפירמה לעובדיה, ולאור השינויים הרבים בענף שלנו בשנים האחרונות אני מאמין שהתרומה המקצועית שלנו עבור הבוגרים תהייה תרומה חשובה. הם יוכלו לקבל את הפרסומים המקצועיים ולהשתתף בימי העיון והכנסים. בנוסף, עבור בוגרים שמחפשים מקום עבודה יהיה לינק מיוחד בנושא תעסוקה ואנו נעניין אותם בתעסוקה חליפית.

הפירמה מצידה זוכה לשגרירים בשוק העסקי. "גם אם עובד עוזב אותנו הוא נשאר חלק ממשפחת BDO. הבוגרים שלנו שיוצאים לתעשייה מהדקים את הקשר שלנו איתה. אנחנו רואים בכל אחד מהבוגרים שלנו שגריר בתעשייה. אלה לא אנשים שיצאו לגימלאות, הם פרוסים במשק בכל מיני עמדות מפתח ומכוח זה הקשר שלנו איתם מעמיק את הקשר שלנו עם התעשייה. מבחינת הפירמה זו בהחלט השקעה לטווח ארוך כאשר המטרה היא יצירת קהילה של עובדי ובוגרי הפירמה תוך קיום קשרי Networking ענפים".

אתר האינטרנט הייעודי יהווה פלטפורמה מרכזית עבור הבוגרים באמצעותה יוכלו להתעדכן ולקחת חלק פעיל בפעילויות הפירמה. הגישה לאתר תתאפשר לבוגרים בלבד ע"י שם משתמש וסיסמא אישיים. באתר יוצג אלבום תמונות באמצעותו יוכלו הבוגרים להיזכר בתקופת עבודתם בפירמה, ולראות תמונות מאירועי הפורום השונים. האתר יכלול אינדקס חברים הכולל את בוגרי הפירמה לדורותיהם בו יוכלו למצוא חברים ולחדש קשרים, וכן לפתח ערוץ תקשורת ישיר עם שותפי הפירמה.

בנוסף, תעמוד לרשות הבוגרים הגולשים באתר ספרייה מקצועית עשירה ומערכת ניוזלטרים מקצועיים. דרך האתר יוזמנו הבוגרים לאירועים וכנסים אותם מקיימת הפירמה ולאירועים ייחודיים שיתקיימו עבור הבוגרים ובהם יושם דגש על פעילות Networking. כמו כן יפורסמו באתר הצעות עבודה בענף תוך חיבור בין הבוגרים לבין מעסיקים פוטנציאלים.